Meta ogranicza reklamy do nastolatków na Instagramie i Facebooku
Meta Platforms ogranicza kierowanie reklam do nastolatków na Instagramie i Facebooku. Firma wprowadza szereg zmian w kierowaniu reklam, kierując się wyzwaniami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
Nowe zmiany w kierowaniu reklam ogłoszone przez Meta Platforms we wtorek dotyczą sposobu, w jaki młodzi ludzie są "atakowani" reklamowani na jej platformach. Przede wszystkim wcześniejsze interakcje nastolatków z postami nie będą już wpływać na treść reklam, na które są narażeni.
Komunikat zapowiadający zmiany stwierdza, że: „Wiek i lokalizacja będą jedynymi informacjami o nastolatku, których użyjemy do wyświetlania im reklam. Wiek i lokalizacja pomagają nam nadal zapewniać nastolatkom reklamy przeznaczone dla ich wieku oraz produkty i usługi dostępne tam, gdzie mieszkają”.
Posunięcie to jest rozszerzeniem zmian wprowadzonych w zeszłym roku, dodatkowo usuwającym możliwość targetowania reklam na podstawie kryteriów, w tym płci.
Building on our work to keep Meta’s apps age-appropriate for teens, we’re continuing to make changes to how young people see ads. This includes further restrictions on what information advertisers can use to reach teens. https://t.co/sFSifurv9L
— Nick Clegg (@nickclegg) January 10, 2023
Nastolatki mogą nadal ukrywać niektóre lub wszystkie informacje przed określonym reklamodawcą. Tematy już ograniczone w zasadach Meta Platforms zostaną domyślnie ustawione na „mniej”, więc nastolatki nie będą mogły zdecydować się na treści, które mogą nie być odpowiednie dla wieku.
Obawy o wpływ reklam na zdrowie psychiczne
Zmiana ta jest wprost nazwana „ograniczeniem” możliwości reklamodawców, jeśli chodzi o dotarcie do nastolatków. Możliwość kierowania odpowiednich reklam do nastolatków jest kontrowersyjna, szczególnie w świetle obaw dotyczących wpływu reklam w mediach społecznościowych na zdrowie psychiczne. W rezultacie ta zmiana prawdopodobnie służy rozwianiu tych obaw i – z punktu widzenia Meta – odparciu wszelkich dalszych restrykcji regulacyjnych nałożonych na Facebooka i Instagrama.
Meta zobowiązała się również do dostarczania dokumentacji mającej na celu informowanie nastolatków, w jaki sposób ich dane są wykorzystywane do celów reklamowych. W komunikacie prasowym stwierdzono, że zmiany „odzwierciedlają badania, bezpośrednie opinie rodziców i ekspertów ds. rozwoju dzieci, zasady praw dziecka ONZ i globalne regulacje”.
W zeszłym roku Urząd ds. Standardów Reklamowych stwierdził, że 3,8 proc. reklam wyświetlanych w mediach społecznościowych osobom w wieku 11-17 lat dotyczyło produktów podlegających ograniczeniom, w tym alkoholu. Jest to zatem problem zarówno regulacyjny, jak i reputacyjny dla platform mediów społecznościowych i reklamujących się za ich pośrednictwem marek, którym grozi grzywna i dalsze regulacje, jeśli nie wywiążą się ze swoich zobowiązań.
Meta na celowniku ws. przetwarzania danych użytkowników
Zmiany te odzwierciedlają szersze dostosowanie do prywatności w całym ekosystemie reklamowym Meta. Na firmę nadal mają wpływ zmiany wprowadzone przez Apple w ustawieniach prywatności. UE wydała właśnie wyrok w sprawie możliwości wykorzystania przez Meta zgody w momencie rejestracji do przetwarzania danych w ramach RODO.
Meta odwołuje się od orzeczenia UE i oświadcza, że jej podejście do gromadzenia danych było wcześniej akceptowane przez Komisję Ochrony Danych. Stwierdza: „Brakowało jasności regulacyjnej w tej kwestii, a debata wśród organów regulacyjnych i decydentów, wokół której podstawy prawnej jest najodpowiedniejsza w danej sytuacji, trwa już od jakiegoś czasu”.
Meta właśnie ogłosiła uruchomienie na żywo swojego systemu redukcji wariancji (VRS), zaprojektowanego „w celu ułatwienia sprawiedliwej dystrybucji reklam w technologiach Meta”. Chociaż obecny produkt został zaprojektowany specjalnie z myślą o wspieraniu reklam mieszkaniowych w Stanach Zjednoczonych, firma ogłosiła, że w najbliższej przyszłości rozszerzy jego zastosowanie na reklamy dotyczące zatrudnienia i kredytów w USA.
Dołącz do dyskusji: Meta ogranicza reklamy do nastolatków na Instagramie i Facebooku