SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak motoryzacja promuje się w social media (raport z Faceboka, YouTube’a i Instagrama)

Youtube’owy kanał Sylwestra Wardęgi przekroczył poziom 3 mln subskrybentów, a na Facebooku Robert Lewandowski ma 6,1 mln fanów, prawie trzy razy więcej niż Serce i Rozum, Wojciech Szczęsny i Play. W raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl prezentowane są też statystyki czołowych profili na Instagramie oraz opinie specjalistów, jak w social media radzą sobie marki motoryzacyjne.

Według stanu na początek kwietnia youtube’owy kanał Sylwestra Wardęgi ma 3,04 mln subskrybentów, a zamieszczone na nim 41 klipów obejrzano w sumie 460,6 mln razy, polubiono 3,18 mln razy i skomentowano 243,2 tys. razy. Wardęga jest zdecydowanym liderem pod względem liczby subskrybentów i wyświetleń, wyprzedzając zarówno kanały innych youtuberów, jak też wytwórni muzycznych. Kanały zajmujące kolejne miejsca zanotowały po ponad dwa razy niższe wyniki - AbstrachujeTV z 1,63 mln subskrybentów i reZigiusz z 1,32 mln oraz Step Records z 244,2 mln obejrzeń i Urban Rec z 240,7 mln.

Na Facebooku zdecydowanym liderem jest fanpage piłkarza Roberta Lewandowskiego mający 6,13 mln użytkowników (w większości z zagranicy). Trzy kolejne fanpage’e zebrały po ponad 2 mln fanów - są to marki telekomunikacyjne Serce i Rozum (2,35 mln) i Play (2,24 mln) oraz piłkarz Wojciech Szczęsny (2,35 mln).

Po raz pierwszy w raporcie znalazły się statystyki najpopularniejszych polskich profili instagramowych - ogólne zestawienie oraz trzy rankingi tematyczne: znanych osób, blogów i vlogów (a także ich twórców) oraz marek. Zdecydowanym liderem okazał się Robert Lewandowski z 1,4 mln obserwujących, trzy-cztery razy więcej niż zajmujący kolejne miejsce modelki Joanna Krupa (392,2 tys.) i Anja Rubik (342,1 tys.) oraz piłkarz Wojciech Szczęsny (325,8 tys.). Dalej znaleźli się youtuberzy AbstrachujeTV (282,9 tys. obserwujących) i blogerka modowa Julia „Maffashion” Kuczyńska (272,6 tys.). Zdecydowanie mniej popularne są marki - żadna nie załapała się do czołowej dwudziestki, a będącą wśród nich liderem odzież Local Heroes obserwuje na Instagramie 90 tys. użytkowników.

W raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl sporo uwagi poświęcane jest komunikacji prowadzonej w mediach społecznościowych przez marki motoryzacyjne. Analizują i oceniają to Paweł Stempniak z White Bits, Adam Skrzypek z WebTalk i Marcin Żukowski z Mintmedia

Ponadto w raporcie znajdują się szczegółowe rankingi najpopularniejszych polskich fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach (pod względem liczby i aktywności fanów).

Dołącz do dyskusji: Jak motoryzacja promuje się w social media (raport z Faceboka, YouTube’a i Instagrama)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl