K2 zmieni się w Fabrity, 6 zł dywidendy na akcję
Akcjonariusze K2 Holding zdecydowali o zmianie firmy spółki na Fabrity Holding w związku z wiodącym udziałem biznesu software oraz przeglądem opcji strategicznych spółek marketingowych. Walne Zgromadzenie przychyliło się również do rekomendacji zarządu co do podziału zysku roku 2022 i wypłaty łącznie 6 zł dywidendy na akcję (14,5 mln zł).
Zgodnie z przyjętą uchwałą, ustalenie prawa do dywidendy nastąpi 4 lipca, a jej wypłata 4 października. Biorąc pod uwagę wypłatę 2 zł dywidendy zaliczkowej w październiku, do akcjonariuszy trafi jeszcze 4 zł dywidendy na akcję.
- Łącznie dywidendy za lata 2021-2022 to 12,4 zł na akcję, czyli około 50 proc. kapitalizacji spółki z początku zeszłego roku. Rekordowe dywidendy mają oczywiście związek z transakcją sprzedaży chmurowej spółki Oktawave, ale również bieżąca działalność biznesowa Grupy tworzy potencjał wypłaty rosnących dywidend - komentuje Paweł Wujec, prezes zarządu K2 Holding.
K2 to teraz Fabrity Holding
W ślad za ewolucją Grupy K2 na przestrzeni ostatnich lat, akcjonariusze obecni na walnym zgromadzeniu zdecydowali o zmianie firmy spółki na Fabrity Holding SA.
- Software house Fabrity to obecnie nasz motor rozwoju, największy i najbardziej zyskowny biznes. Dlatego zależy nam, aby nazwa całej grupy notowanej na GPW odzwierciedlała dominującą rolę Fabrity. Co ważne, spółki marketingowe (K2 Create i K2 Precise) dalej funkcjonować będą pod szyldem K2 – znanym i cenionym w swojej branży – wskazuje prezes Paweł Wujec.
Zmiana firmy spółki holdingowej notowanej na GPW na Fabrity Holding S.A. stanie się skuteczna wraz z wpisem tejże zmiany w KRS.
Grupa K2 dostarcza rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana. Obok spółki holdingowej, działają trzy jednostki biznesowe w ramach dwóch segmentów operacyjnych: software i marketing oraz spółka PerfectBot, w której K2 Holding posiada 50 proc. udziałów.
Największymi akcjonariuszami spółki są Grzegorz Stulgis z IPO30 Unipessoal LDA (ma 26,06 proc. walorów) i Janusz Żebrowski (15,68 proc.).
W zeszłym kwartale K2 Holding, bez przeznaczonego do sprzedaży pionu marketingowego, osiągnął wzrost przychodów pro forma o 37 proc. do 16,08 mln zł i zysku netto z 1,11 do 1,75 mln zł. Pogorszyły się natomiast wyniki segmentu marketingowego, obejmującego agencje K2 Create i K2 Precise Zanotował on spadek wpływów z 19,44 do 14,25 mln zł, a jego skorygowany zysk EBITDA zmalał z 797 do 585 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: K2 zmieni się w Fabrity, 6 zł dywidendy na akcję