SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kampania „freewolnych domen” home.pl nie dyskryminuje kobiet

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę zarzucającą kampanii home.pl pod hasłem „Freewolne domeny” dyskryminowanie kobiet. Kontrowersje wzbudziła pokazana w reklamie modelka z kajdankami.

Otrzymany przez Komisję Etyki Reklamy protest przeciwko kampanii home.pl prowadzonej pod hasłem „Freewolne domeny” dotyczył wariantu kreacyjnego, w którym modelka klęczy z kajdankami na nadgarstkach. Autor skargi ocenił, że „reklama przedstawia kobietę w pozie i ubiorze wskazującym na podtekst seksualny przekazu”. Protestujący zaznaczył, że reklamodawca „w sposób celowy powiela wulgarny i niedopuszczalny z punktu widzenia dobrych obyczajów, poszanowania godności ludzkiej i zasad niedyskryminacji wizerunek kobiety jako wyłącznie obiektu seksualnego”. Odbiorca zauważył również, że użyte w kampanii słowo „domena” kojarzy się w kontekście przekazu z pojęciem dominacji lub jednym z przyjętych określeń kobiet trudniących się prostytucją.

Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej oraz nadużywania zaufania odbiorców. Przekaz oskarżono również o zawieranie treści dyskryminujących. Odpowiedzialna za kampanię firma home.pl nie odniosła się do tych zarzutów.

Natomiast Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się w przekazie naruszenia dobrych obyczajów ani promowania niewłaściwych wzorców. W konsekwencji instytucja uznała, że reklama nie przekracza zasad kodeksu branżowego.
 

Dołącz do dyskusji: Kampania „freewolnych domen” home.pl nie dyskryminuje kobiet

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Alka
Skoro tak nieetyczna reklama "nie przekracza zasad kodeksu branżowego" - to niewątpliwie trzeba zmienić te zasady i to możliwie szybko i skutecznie, bo tego typu reklamy niestety staja się codziennością. To przykre, ale pewnie w Komisji Etyki Reklamy są wyłącznie... reklamodawcy..
0 0
odpowiedź
User
Andrzej
Sputnikiem czasu w przeszłość ?? ; )))
Proszę bardzo: czytaj lektury, jak Marquis De Sade "Justyna" ; )) do poduszki, a zobaczysz ile zyskałeś ; ))

pozdrawiam
0 0
odpowiedź
User
Maks
Co to się porobiło????? Dają przyzwolenie na wszystko!!!! Ale mi etyka, której wogóle nie zachowują, wstyd KER!!!
20 12
odpowiedź