Kaufland rezygnuje ze sprzedaży internetowej, okazała się nieopłacalna
Po trwającym ponad rok programie pilotażowym niemiecka sieć handlowa Kaufland zrezygnowała z możliwości zakupów w internecie i dostarczaniu towarów do klientów. Kaufland przyznaje, że testy e-commerce nie przyniosły oczekiwanych efektów finansowych, choć sama oferta spotkała się z przychylnym przyjęciem przez klientów.
Testowy program Kauflandu w obszarze e-commerce był prowadzony od października ub.r. na terenie Berlina. Mieszkańcy miasta mogli zamawiać towary oferowane przez Kaufland w internecie i otrzymać ich dostawę pod wskazany adres.
Teraz Kaufland zapowiedział, że pilotaż zakończy się 23 grudnia br. i nie będzie kontynuowany jako oferta e-commerce niemieckiej sieci.
Kierownictwo Kaulandu wyjaśniło, że przyjęty model sprzedaży online z dostawami do domu został dobrze przyjęty przez klientów. Nie spełnił jednak biznesowych oczekiwań firmy i aby okazać się opłacalny musiałby spowodować podniesienie cen produktów. To zaś jest nie do przyjęcia w polityce sprzedawcy.
Patrick Kaudewitz, prezes zarządu Kauflandu poinformował, że przy realizacji pilotażu związanego z segmentem e-commerce było zatrudnionych ok. 300 pracowników firmy. W związku z zakończeniem programu zostaną im przedstawione oferty pracy, część znajdzie inne zajęcie w strukturach spółki.
W Polsce Kaufland nie oferuje zakupów internetowych z dostawą towarów do domu. Sieć udostępnia jedynie aplikację mobilną, dzięki której klienci mogą zapoznać się z ofertą Kauflandu dostępną w sklepach stacjonarnych.
Dołącz do dyskusji: Kaufland rezygnuje ze sprzedaży internetowej, okazała się nieopłacalna