SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kaufland stawia na skanery dla klientów. Wkrótce też zakupy dzięki smartfonowi

Sieć Kaufland planuje poszerzyć do 30 liczbę sklepów w których można będzie samodzielnie skanować zakupy, korzystając ze specjalnych skanerów, co przyspiesza proces zakupów. Wkrótce ruszą też testy skanowania zakupów przez aplikację na smartfona.

fot. mat.pras. fot. mat.pras.

Usługa K-Scan została wdrożona przez sieć we wrześniu ub.r. Mobilne skanery trafiły do sześciu marketów na Śląsku, zlokalizowanych w Tarnowskich Górach, w Katowicach, w Siemianowicach Śląskich oraz w Chorzowie. Polska była piątym krajem, gdzie klienci Kauflandu zaczęli korzystać z usługi K-Scan.

Na czym ona polega? Najpierw należy przy wejściu na halę sprzedaży sięgnąć po skaner, a następnie tak jak zawsze - robić zakupy, skanując na bieżąco za pomocą czytnika kody kreskowe wybranych produktów. Po zakończonych zakupach klient korzystający z usługi K-Scan powinien udać się do kasy samoobsługowej, aby sfinalizować transakcję. Żeby zasygnalizować chęć zapłaty, należy zeskanować kod QR naklejony na każdej z kas, a następnie kod, który wyświetlony zostanie na skanerze. Ostatni krok to płatność.

Sieć jest zadowolona z pilotażu K-Scan i planuje poszerzenie usługi. - Obecnie ze skanerów K-Scan można korzystać w ośmiu marketach Kaufland. Wkrótce będą one dostępne w ponad trzydziestu sklepach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska. Pojawić się mają one głównie w sklepach w dużych miastach.

Kaufland przetestuje skanowanie zakupów smartfonami

Łojewski zapowiada, że sieć zacznie też testować możliwość skanowania zakupów przez smartfona. Jeśli wyniki pilotażu będą pozytywne, również taka opcja może zostać wprowadzona w sklepach Kaufland na stałe.

Obecnie na skanowanie zakupów przez aplikację na telefon komórkowy pozwala sieć Carrefour, który kilka lat temu uruchomiła usługę Scan & Go.

Łojewski zwraca uwagę, że korzystanie ze smartfona do skanowania zakupów ma pewne wady jak np. fakt, że telefon wchodzi w stan uśpienia czy może robić niedokładne zdjęcia, podczas gdy skaner jest specjalnie zaprojektowany do tego rodzaju czynności.

- W innych krajach, gdzie jest K-Scan i możliwość skanowania smartfonem, ogromna większość klientów korzysta ze skanerów - mówi Łojewski.

Kaufland 2 marca br. uruchomi nowy program lojalnościowy K-Card z którego korzystać będzie można w aplikacji jak i w za pomocą karty plastikowej. Będzie on dawał dostęp do specjalnych ofert, kuponów zniżkowych czy możliwość zbierania punktów za zakupy. Nowy program zastąpi w sklepach sieci program Payback, który szuka nowego partnera wśród sieci sklepów spożywczych.

W Polsce Kaufland ma 240 marketów i zatrudnia ok. 15 tys. pracowników. Firma należy do Grupy Schwarz, która jest też właścicielem Lidla.

Dołącz do dyskusji: Kaufland stawia na skanery dla klientów. Wkrótce też zakupy dzięki smartfonowi

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
agent_orange
Oczywiście że klienci są "zadowoleni" Zwolnieni z Kauflanda pracownicy, zwłaszcza kasjerki, też będą "zadowolone". Wszystko dla satysfakcji klienta i zysku Zarządu.
0 0
odpowiedź
User
mike
Tja... zeskanowanie produktów zajmie mi z 10 razy więcej czasu niż zajmuje to kasjerowi bo oni zwykle wiedzą gdzie szukać kodu danego towaru.
0 0
odpowiedź
User
1sze było Tesco
To jest spoko usługa, chociaż jak dla mnie nie w takim celu w jakim firma sobie obmyśliła. Przede wszystkim dziękuję takiemu skanerowi można bez łażenia do jedynego czytnika cen w wielkim sklepie poznać cenę czegoś co nas interesuje. Bajzel w Kauflandzie to normalka, rzeczy są poroznoszone po całym sklepie ale i brakuje cen we właściwych miejscach. 2ga sprawa usługę Scan and Shop jako pierwsza wprowadziła w Polsce sieć Tesco. Ok 2015 roku. Na pewno było to w tych całodobowych hipermarketach Tesco Extra. Świetna rzecz.
0 0
odpowiedź