Logo ze spotu „Polska. Spring into new” oficjalnym logotypem Polski
Rada Promocji Polski przyjęła koncepcję linii graficznej znaku występującego w spocie „Polska. Spring into new” jako oficjalne logo promocyjne naszego kraju. Teraz trzeba zebrać pieniądze na zakup praw autorskich do znaku i opracować całą księgę identyfikacji wizualnej.
Logo pojawiąjące sią na końcu spotu „Polska. Spring into new” zostało zaprojektowane przez angielską firmę Saffron Brand Consultants kierowaną przez zmarłego niedawno Wally’ego Olinsa. Czerwony symbol sprężyny ma obrazować charakter Polski i Polaków, podkreślając kreatywność, dynamizm, dążenie do zmian i pracowitość.
Znak wraz z hasłem „Polska. Spring into new” powstał w oparciu o stworzoną 10 lat temu ideę Creative Tension - twórczego napięcia, które Olins dostrzegł w Polakach.
>>> Branża reklamowa chwali spot „Polska. Spring into new”. Energia zamiast martyrologii
W opinii Rady Promocji Polski, a także przedstawicieli Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i Związku Firm Public Relations, znak ma potencjał, aby stać się powszechnie używanym logotypem naszego kraju. Przypomnijmy, że jesienią ub.r. Rada przyjęła spójne zasady promocji marki naszego kraju (więcej na ten temat).
- Jeszcze nigdy nie byliśmy tak blisko tego celu jak teraz, gdy wszystkie instytucje zajmujące się promocją Polski podpisały się pod jednym projektem - przyznaje Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SKM SAR.
W zeszłym tygodniu Rada Promocji Polski przyjęła ten znak jako oficjalne logo promocyjne naszego kraju - na razie będące znakiem parasolowym nad innymi, a w dłuższej perspektywie jedynym obowiązującym. Obecnie trwają pracę nad całą księgą identyfikacji wizualnej i strategią jej wdrażania.
Jednocześnie planowane są szkolenia dla pracowników administracji państwowej ministerstw i regionów ze stosowania nowych zasad promocji Polski przy kreowaniu komunikacji regionalnej i ministerialnej.
Ponadto rusza zbiórka pieniędzy na pokrycie kosztów zakupu praw autorskich do logo, którą zorganizuje SKM SAR. - Chcemy pozyskać logotyp dzięki finansowaniu publiczno-prywatnemu fundatorów znaku. W tym celu zostanie powołana Rada Znaku składająca się z przedstawicieli urzędów prowadzących kampanie zagraniczne i firm. Będzie ona podejmować decyzje m.in. w zakresie zarządzania własnością logotypu przez podmioty komercyjne - opisuje Paweł Tyszkiewicz.
Dołącz do dyskusji: Logo ze spotu „Polska. Spring into new” oficjalnym logotypem Polski
2. Za tę sraczkę trzeba płacić? Dobrze, że nie pionowa jak autostrada A1, bo za tę zmianę trzeba by było dorzucić pewnie 300 tysięcy euro.