Mediaexpert.pl przed e-sklepem RTV Euro AGD i Aliexpress, Allegrolokalnie.pl już z 5 mln użytkowników (TOP 10)
Zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce pozostaje Allegro.pl, a kilkanaście mln użytkowników ma też należąca do niego porównywarka Ceneo.pl. W październiku br. Mediaexpert.pl nieznacznie wyprzedzał pod względem zasięgu Euro.com.pl, a Allegrolokalnie odwiedziło już 5,17 mln internautów.
Przeglądarkową wersję Allegro.pl w październiku br. odwiedziło 18,55 mln użytkowników, czyli 55,8 proc. wszystkich internautów w Polsce - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Z kolei porównywarka cenowa Ceneo.pl, też należąca do Allegro, zanotowała 12,25 mln użytkowników i 36,84 proc. zasięgu. W połowie listopada zmieniła logo i szatę graficzną.
Jesienią ub.r. Allegro uruchomiło serwis Allegrolokalnie.pl, w którym publikowane są, bez opłat za samo zamieszczenie, oferty od osób prywatnych prowadzących sprzedaż na Allegro. Od połowy br. witryna dynamicznie zyskuje na popularności - w lipcu była jeszcze poza czołową dziesiątką w kategorii e-commerce (miała poniżej 3,4 mln użytkowników), we wrześniu odwiedziło ją już 4,41 mln internautów (według poprzedniego badania Gemius/PBI), natomiast w październiku według Mediapanelu miała 5,17 mln użytkowników i 15,56 proc. zasięgu.
Firma Allegro w połowie października zadebiutowała na giełdzie, sprzedała akcje za 9,18 mld zł i stała się zdecydowanie najdroższą spółką na warszawskim rynku giełdowym. Pod koniec października jej kapitalizacja na krótko osiągnęła 100 mld zł, potem znacząco spadła. Jesienią Allegro sfinalizowało przejęcie pozostałych 20 proc. udziałów właściciela platformy eBilet.
Media Expert w internecie przed RTV Euro AGD i MediaMarktem
W czołowej dziesiątce platform e-commerce jest jeszcze jedna z ofertami z różnych kategorii tematycznych - chiński Aliexpress, który odwiedziło 6,29 mln polskich internautów (co przełożyło się na 18,91 proc. zasięgu). Szef koncernu na Europę Środkowo-Wschodnią zapowiedział w najbliższych miesiącach wprowadzenie opcji zakupu na raty przez polskich użytkowników.
Pozostałe serwisy z zestawienia wchodzą w skład sieci handlowych mających też sklepy stacjonarne. Trzy witryny działają w kategorii RTV i AGD: Mediaexpert.pl zanotował 8,71 mln użytkowników i 26,21 proc. zasięgu, Euro.com.pl należący do RTV Euro AGD - 8,7 mln użytkowników i 26,17 proc. zasięgu, a Mediamarkt.pl - 4,74 mln odwiedzających i 14,27 proc. zasięgu.
Sklep internetowy Empiku odwiedziło 5,05 mln internautów, co dało 15,2 proc. zasięgu. Od września na platformie w ramach usługi Empik Premium działa darmowa opcja Free.
CCC szuka inwestora dla eObuwie
Apteka internetowa Doz.pl miała 4,85 mln użytkowników i 14,61 proc. zasięgu, a eObuwie.pl - 4,78 mln odwiedzających i 14,37 proc. zasięgu.
75 proc. udziałów tej drugiej platformy należy do Grupy CCC, która podobnie jak większość branży handlu stacjonarnego (z wyjątkiem sieci spożywczych) zanotowała w drugim kwartale duży spadek wyników. Natomiast w trzecim kwartale jej przychody zwiększyły się o 8 proc. do 1,45 mld zł, a strata netto wzrosła z 43,4 do 60,4 mln zł. Tylko w pionie e-commerce, którego dużą część stanowi eObuwie, wpływy wzrosły o 61 proc.
Na początku października CCC zapowiedziało, że chce znaleźć inwestora dla eObuwie, krótką listę potencjalnych podmiotów chce wyłonić przed Bożym Narodzeniem, a umowa inwestycyjna może zostać podpisana na początku przyszłego roku. - Mamy bardzo duże zainteresowanie zarówno ze strony renomowanych instytucji finansowych, jak i najpoważniejszych inwestorów branżowych - zapewnił pod koniec października prezes CCC Marcin Czeczerski.
Pod marką eObuwie od kilku lat otwierane są też sklepy stacjonarne. Na koniec września br. działało 25 takich salonów, o 11 więcej niż rok wcześniej.
Październik był pierwszym miesiącem realizacji Mediapanelu, a porównywanie jego wyników z danymi z badania Gemius/PBI - jak informuje Wirtualnemedia firma je przeprowadzająca - sprzed miesiąca czy roku jest mało miarodajne.
Dołącz do dyskusji: Mediaexpert.pl przed e-sklepem RTV Euro AGD i Aliexpress, Allegrolokalnie.pl już z 5 mln użytkowników (TOP 10)