Milionowi minecraftowcy i e-commerce w social media (raport z Facebooka, YouTube’a i Twittera)
Liderami wśród polskich profili na Facebooku, YouTubie i Twitterze są niezmiennie konta Roberta Lewandowskiego, Sylwestra Wardęgi i Wojciecha Szczęsnego. W sierpniu poziom miliona subskrybentów przekroczyły dwa kanały poświęcone grze „Minecraft”. W nowym raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl eksperci analizują, jak w serwisach społecznościowych funkcjonują sklepy internetowe.
W sierpniu facebookowy fanpage Roberta Lewandowskiego zyskał 218 tys. użytkowników i ma ich już 5,22 mln (z czego większość to internauci z zagranicy). Zawodnik ma ponad dwa razy więcej fanów niż kolejne pod tym względem Serce i Rozum (2,41 mln) oraz Play (2,2 mln).
Na Twitterze liderem jest inny polski piłkarz o globalnej popularności - Wojciech Szczęsny, przy czym jego profil (mający obecnie 762,7 tys. followersów) od dawna jest „martwy”. Na dalszych pozycjach plasują się Joanna Krupa (662,2 tys. obserwujących), MTV Polska (527,3 tys.), TVN24 (414,1 tys.) i Honorata „Honey” Skarbek (382,4 tys.).
Liderami youtuberów pod względem liczby subskrybentów są niezmiennie trzy kanały satyryczne: SA Wardega, Abstrachuje TV i Niekryty Krytyk, które jako pierwsze w grudniu ub.r. i styczniu br. przekroczyły poziom miliona subskrybentów. Z kolei w sierpniu ten pułap osiągnęły dwa kanały prezentujące wycinki z gry „Minecraft”: Polski Pingwin i Blowek. Natomiast najwięcej odtworzeń - 550,7 mln - zanotowały klipy na kanale wytwórni hiphopowej Prosto.
W raporcie z sierpnia dużo uwagi jest poświęcone komunikacji w mediach społecznościowych prowadzonej przez serwisy e-commerce. Analizują to m.in. Robert Stalmach z Newspointa, Marcin Żukowski z Mint Media, Mateusz Puszczyński z Allegro, Kamil Wiśniewski z Fenomem, Jacek Basiński z Traffic Trends i Dawid Pacha z Real Dela.
Ponadto raport jak co miesiąc zawiera rankingi najpopularniejszych polskich fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach (pod względem liczby i aktywności fanów), a także podobne analizy czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze.
Dołącz do dyskusji: Milionowi minecraftowcy i e-commerce w social media (raport z Facebooka, YouTube’a i Twittera)
www.siatkowka-online.pl
Wykup transmisję poprzez SMS i zapłać tylko 6.15 PLN! W cenie otrzymujesz kody na kolejne mecze MŚ 2014. Dołącz już dziś do grona zadowolonych kibiców.
Usługa SMS dostępna w sieciach T-Mobile, Orange, Plus GSM, Play, Heyah. Usługi dostarcza i obsługuje serwis FireMedia. Regulamin dostępny na stronie.
Jedynym sensownym kanałem który obecnie "aspiruje" do miliona to "5 Sposobów Na .."
Każdy go kupował bo ze zwykłej kolejki nikt się nie dostawał a i tak w "fast trackach" stały matki i ojcowie tamując kolejkę dla dzieci, znajomych itp.
Liczbę wartościowych kanałów jak 5 Sposobów Na czy nawet arhneu można policzyć na palcach dwóch rąk... Jeśli target Minecrafterów (tzn. dzieci z podstawówki) nie zaczną dostrzegać jednej rzeczy - za znikomy wysiłek w swoich materiałach zarabiają więcej niż Wojciech Modest Amaro za odcinek "Top Chef", natomiast tacy jak Dark Archon zarabiają bardzo mało w porównaniu z nimi.
Rada dla rodziców którzy pozwalają dzieciakom oglądać tą "papkę dla mózgu" - wyłączcie mu komputer i sprawdźcie jak reaguje - u młodszego brata znajomego po 5 minutach braku "majnkrafta" dostał szału i atakował wszystkich dookoła ! Czy to normalne ? Ale tak działają nowe media jak YouTube - promuje się szalone zachowanie a nie pomoc innym czy też mówienie kulturalnym językiem. Lepiej zabłysnąć jakimś przekleństwem lub udawaną reakcją :>