Monday PR: przychody 20 proc. w górę, 765 tys. zł zysku netto
Agencja Monday Public Relations (na rynku posługująca się nazwą Monday) odnotowała w 2018 roku wzrost przychodów w skali roku o 1,81 mln zł (czyli 20,2 proc.) do kwoty 10,79 mln zł. Zysk wyniósł 764,5 tys. zł, wobec 1,35 mln zł w roku 2017.
Monday Public Relations dokonała w swoim sprawozdaniu do KRS korekty błędu na kwotę 206 897,89 zł. Korekta wykonano w związku ze zmniejszeniem przychodów operacyjnych ze sprzedaży usług podstawowych - podano w dokumentach złożonych w Krajowym Rejestrze Sądowym.
W związku z dokonaną korektą błędu przychody operacyjne, zysk ze sprzedaży oraz zysk netto roku 2017, a także kapitały własne uległy zmniejszeniu o kwotę 206 897,89 zł. Zmniejszeniu uległy również należności krótkoterminowe (w tym z tytułu dostaw i usług) o tę samą kwotę - czytamy w sprawozdaniu agencji.
Wzrosły przychody Monday PR, zysk w dół
W 2018 roku przychody agencji wyniosły 10,79 mln zł wobec 8,97 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 764,5 tys. zł wobec 1,35 mln zł w roku 2017.
Koszty operacyjne agencji wzrosły w porównaniu z rokiem 2017 o jedną trzecią (o 2,49 mln zł) do 10,01 mln zł. Na usługi obce wydano 7,24 mln zł (wobec 5,24 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia 2,05 mln zł (wobec 1,65 mln zł). Spółka zatrudniała w ubiegłym roku 21 osób na umowie o pracę.
Monday Public Relations jest w KRS zarejestrowana jako spółka komandytowa i tworzy grupę razem z Monday Public Relations sp. z o.o. Druga z wymienionych spółek wypracowała w ubiegłym roku 12,3 tys. zł zysku netto.
Monday PR z końcem 2018 roku zakończyła współpracę z T-Mobile Polska (od tego roku obsługą zajmuje się 24/7 ęCommunication), w październiku straciła Nokię (klienta przejęła agencja Arskom). W ubiegłym roku Monday PR pozyskała budżet Google Polska (wcześniej za obsługę odpowiadała agencja Havas PR ), Standard Chartered Bank, LG Electronics.
Działające jako grupa spółki Monday Public Relations obsługiwała 32 klientów, m.in. Geberit, Sage, Trend Micro, Intel, Dell Technologies, Rockwool, Seagate, Blizzard, Echo Investment czy H+H.
Dołącz do dyskusji: Monday PR: przychody 20 proc. w górę, 765 tys. zł zysku netto