„National Geographic” na czele pism podróżniczych. „Voyage” 41 proc. w dół
W sierpniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w sierpniu 2014 roku wyniosła 40 262 egz. i była o 12,36 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,36 proc. i uplasował się na poziomie 26 067 egz.
Z czwartej na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (Murator). W sierpniu br. sprzedał się on w liczbie 9 243 egz., po spadku w skali roku o 20,89 proc.
Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który w sierpniu ub.r. był trzeci. Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 40,98 proc. i wyniosła 6 984 egz.
ZKDP |
sierpień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
58 500 |
40 280 |
40 262 |
69 206 |
48 004 |
45 941 |
NG Traveler |
41 000 |
26 187 |
26 067 |
47 800 |
30 799 |
30 799 |
Podróże |
24 004 |
11 613 |
9 243 |
23 000 |
12 970 |
11 683 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
27 000 |
10 759 |
6 984 |
30 000 |
15 584 |
11 834 |
W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 8,03 proc.) pochwalić się mógł „NG Traveler”, a najwięcej stracił magazyn „Podróże” - było to 23,47 proc.
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
lipiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
58 500 |
40 280 |
40 262 |
59 000 |
39 232 |
39 214 |
NG Traveler |
41 000 |
26 187 |
26 067 |
41 000 |
24 129 |
24 129 |
Podróże |
24 004 |
11 613 |
9 243 |
22 400 |
13 607 |
12 077 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
27 000 |
10 759 |
6 984 |
27 000 |
12 871 |
9 121 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych. „Voyage” 41 proc. w dół