SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„National Geographic” na czele pism podróżniczych, „Voyage” najbardziej w dół

W lipcu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskał tylko magazyn „Podróże”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w lipcu 2014 roku wyniosła 39 214 egz. i była o 17,97 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 19,08 proc. i uplasował się na poziomie 24 129 egz.

Z czwartej na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (Murator). W lipcu br. sprzedał się on w liczbie 12 077 egz., po wzroście w skali roku o 28,63 proc. - jedynym w zestawieniu.

Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który w lipcu ub.r. był trzeci. Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 23,92 proc. i wyniosła 9 121 egz.

ZKDP

lipiec

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

59 000

39 232

39 214

82 140

49 868

47 805

NG Traveler

41 000

24 129

24 129

47 580

29 819

29 819

Podróże

22 400

13 607

12 077

22 500

10 695

9 389

Voyage - Magazyn o Podróżach

27 000

12 871

9 121

30 000

15 739

11 989


W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 12,91 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Podróże”, a najwięcej stracił „NG Traveler” - było to 9,87 proc.

ZKDP

2014

Wirtualnemedia.pl

lipiec

czerwiec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

59 000

39 232

39 214

61 470

39 257

39 239

NG Traveler

41 000

24 129

24 129

42 500

26 771

26 771

Podróże

22 400

13 607

12 077

22 600

11 999

10 696

Voyage - Magazyn o Podróżach

27 000

12 871

9 121

27 000

11 971

8 221

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych, „Voyage” najbardziej w dół

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Voyage powinien być klasyfikowany do pism kulinarnych. Z podróżami - oprócz nazwy - ten miesięcznik nie ma wiele wspólnego. Zmiana formuły pisma nie wypaliła i teraz gonią w piętkę.
0 0
odpowiedź
User
Skokwnok
Czyli żółtą ramkach ma tylu czytelników co lepszy blog podrozniczy... Co za czasy :)
0 0
odpowiedź
User
haft
Tak to się kończy, gdy za prowadzenie niegdyś stojącego na dość wysokim poziomie pisma biorą się celebryci, do tego nachalnie wyskakujący z co trzeciej strony.
0 0
odpowiedź