SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Od czerwca większy panel, wielka czwórka traci - na czele TVP1 i TVN. Hitami debata prezydencka, „Fakty” i „Wiadomości”

Nowym liderem oglądalności w czerwcu br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwszy był TVN, który wyprzedził Polsat. Największą widownię zgromadziły debata prezydencka, „Fakty” i „Wiadomości” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Zeszły miesiąc był pierwszym obejmującym zmiany w panelu Nielsen Audience Measurement.

Debata wyborcza, fot. TVP Debata wyborcza, fot. TVP

Od 1 czerwca panel Nielsena został zwiększony o 540 do 2540 gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrosła do 7000. - Kiedy tylko pozwoli na to sytuacja związana z COVID-19, powrócimy do prac w normalnym trybie, tak aby jak najszybciej dostarczyć dane z planowanego panelu liczącego 3500 gospodarstw oraz uruchomić usługę pomiaru treści wideo w sieci - mówiła Wirtualnemedia.pl Agnieszka Gosiewska, szefowa Nielsen Media w Polsce.

Liderem TVP1

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w czerwcu 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem czerwca 2019 roku zmniejszył się o 0,10 proc. i wyniósł 9,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 18,90 proc. do 7,94 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,34 proc., po spadku względem czerwca ub.r. o 4,43 proc.

Czwarta była TVP2 (stacja miała 5,95 proc. udziału; w dół o 22,43 proc. - największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 34,81 proc. w czerwcu 2019 roku do 30,89 proc. w czerwcu 2020 roku - jednego z najniższych poziomów w historii.

Wysokie wyniki TVP Info, TVN24 i Polsat News

Wysokie wyniki oglądalności w czerwcu 2020 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (5,92 proc.; do góry o 38,32 proc.; pozycja 5. w rankingu), TVP Info (5,33 proc.; + 40,26 proc. - największy wzrost w top 10; 6. miejsce) i Polsat News (2,06 proc.; + 70,25 proc. - największy wzrost w top 20; awans z 16. na 12. miejsce).

TVN wyprzedził Polsat w grupie komercyjnej

Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,41 proc., po spadku o 3,09 proc.

Na drugą pozycję spadł Polsat. Jego wynik w czerwcu br. zmniejszył się o 20,22 proc. do 8,88 proc.

Podium uzupełnia TVP1 (- 22,27 proc. do 5,34 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP2 (- 22,45 proc. do 4,94 proc.).

W tym ujęciu historycznym rekordem pochwalić się mogła stacja TTV, której wyników wzrósł o 16,97 proc. do 3,86 proc. Stacja awansowała z ósmego na szóste miejsce.

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 17,53 proc. do 9,08 proc.).

Hitami debata prezydencka, „Fakty” i „Wiadomości”

W minionym miesiącu najwięcej widzów zgromadziła debata prezydencka z 17 czerwca. Transmisję w TVP1 oglądało średnio 3,64 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,41 proc. Relację z wydarzenia można było śledzić w TVP1, TVP Info, TVP Polonia, a także w TV Republika. Łączna widownia we wszystkich stacjach wyniosła 5,44 mln osób.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 8 czerwca na antenie stacji obejrzało 2,64 mln widzów (22,51 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,50 mln widzów (emisja 21 czerwca; 3. lokata). Do zestawienia top 20 na 11 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 1,92 mln oglądających (wydanie z 7 czerwca) oraz „Teleexpress” Jedynki z 1,91 mln oglądających (emisja 8 czerwca; 13. lokata).

Tuż za podium w ogólnym rankingu znalazł się odcinek serialu „Ojciec Mateusz”, który został nadany 4 czerwca w TVP1. Śledziło go średnio 2,49 mln widzów, co przełożyło się na 19,13 proc. udziału.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVN, dwie - do TVP2, a po jednej - do Polsatu, TVN24 i TVP Info.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Dołącz do dyskusji: Od czerwca większy panel, wielka czwórka traci - na czele TVP1 i TVN. Hitami debata prezydencka, „Fakty” i „Wiadomości”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Czy ktoś mi merytorycznie wyjaśni, co oznacza "grupa komercyjna 16-49"?
0 0
odpowiedź
User
iksiński
Grupa komercyjna to zasadniczo golodupcy bez siły nabywczej. W tej grupie zasadniczo osoby 16-29 dysponują kieszonkowym od rodziców a ich maksymalny poziom wydatków do iphon raz na dwa lata lub 15 letnii samochód okazyjnie zwieziony przez handlarza z Niemiec. Dalej mamy osobników na dorobku którzy zasadniczo nie dysponują wolnymi środkami bo spłacają kredyt mieszkaniowy bądź wiążą koniec z końcem wychowując dzieci.
Generalnie więc siła nabywcza pojawia się umownie ok. 40-ki.
0 0
odpowiedź
User
irena
16-49 to taka dziwna grupa której połowa (16-35) nie ogląda telewizji o ile w ogóle ma telewizor.
0 0
odpowiedź