Organizacje LGBT zebrały pół miliona zł na akcję billboardową "Kochajcie mnie mamo i tato"
Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza i Grupa Stonewall zainicjowały akcję społeczną "Kochajcie mnie mamo i tato". Organizacje w dwa dni zebrały przeszło 500 tys. złotych na billboardy, które niedługo pojawią się w wybranych polskich miastach.
"Kochajcie mnie mamo i tato" to odpowiedź organizacji wspierających społeczność LGBT na potężną kampanię billboardową Fundacji Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara ze Śląska.
Po wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zakazu aborcji, na ulicach wielu polskich miast i miasteczek zaczęły pojawiać się billboardy “kochajcie się mamo i tato”, grafiki z płodami podpisane "Jestem zależny - ufam Tobie", "Mam 11 tygodni" oraz pojedynczymi słowami jak "Życie", "Naprotechnologia".
Według szacunków agencji mediowej Media People kampania Fundacji Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara mogła kosztować nawet 5,5 mln zł. Aktywistki Martyna Kaczmarek i Paulina Zagórska które zainicjowały wyliczenie, podały że za tę kwotę można byłoby na przykład sfinansować roczne dożywienie 4655 dzieci lub 40 tysięcy godzin pomocy psychologicznej.
"Kochajcie mnie mamo i tato" - wsparcie dla młodzieży i dzieci LGBT
Plakaty "Kochajcie mnie mamo i tato" pojawią się na początek w Poznaniu i Warszawie. Autorką pomysłu i grafiki jest Karolina Szarosen Plewińska.
- Dwa tygodnie temu Karolina opublikowała grafikę na swoim fanpage'u i oznaczyła Miłość Nie Wyklucza i Grupę Stonewall w komentarzu, pytając czy nie chcielibyśmy umieścić jej na billboardzie.Wiele osób odpowiedziało jej, że chętnie dorzuciłoby się do takiej inicjatywy. W Miłość Nie Wyklucza bardzo zależy nam na wspieraniu oddolnych pomysłów. Założyliśmy stronę akcji i zbiórki, przygotowaliśmy materiały na media społecznościowe i zaprosiliśmy zaprzyjaźnioną poznańską Grupę Stonewall do współpracy - opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Hubert Sobeck, współprzewodniczący Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza.
Setki tysięcy złotych na kampanię billboardową
Grupa Stonewall na swoim profilu w social mediach opisuje projekt: - W całej Polsce trwa inwazja antyaborcyjnych billboardów. Ostatnio dołączył do nich kolejny - "kochajcie się, mamo i tato". Naszym zdaniem warto go poprawić i skierować strumień miłości w kierunku dzieci, zwłaszcza dzieci LGBT+. Szczególnie, że: 88% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich ojców; 75% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoje matki; 70% nastolatków LGBT+ ma myśli samobójcze.
W całej Polsce trwa inwazja antyaborcyjnych billboardów. Ostatnio dołączył do nich kolejny - "kochajcie się, mamo i tato...
Opublikowany przez Grupa Stonewall Wtorek, 23 marca 2021
- Naszym zdaniem najważniejsze jest to, żeby w pierwszej kolejności rodzice kochali swoje dziecko. Niestety – coś, co powinno być oczywiste, w przypadku dzieci LGBT+ wcale nie jest normą - informują organizatorzy kampanii na stronie.
W serwisie Pomagam.pl jest prowadzona zbiórka na rzecz kampanii. Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza i Grupa Stonewall chcą rozwiesić plakaty "Kochajcie mnie mamo i tato" w innych miastach Polski, na co zbierają w sieci fundusze. Zbiórkę wsparło już ponad 14 tysięcy osób. Do momentu publikacji tego tekstu, łącznie na stronie zebrano ponad 500 tysięcy złotych.
Hubert Sobecki mówi nam, że rezultat zbiórki przerósł oczekiwania aktywistów. - To miała być mała akcja prowadzona obok głównych działań kampanijnych. O tym, że sukces zbiórki całkowicie nas zaskoczył najlepiej świadczy to, że na początku zakładaliśmy docelową kwotę rzędu 10 tysięcy złotych. Jako organizacja społeczna w znacznym stopniu utrzymujemy się z darowizn. Regularnie prosimy ludzi o pieniądze na produkcję i wysyłkę materiałów edukacyjnych, kampanie społeczne, fundusz pomocy prawnej dla osób LGBT+ Prawo Nie Wyklucza i codzienną działalność, pensje, rachunki, czynsz. Nagłaśniamy też zbiórki innych grup takich jak Fundusz solidarnościowy im. Milo Mazurkiewicz i Grupa Nieustającej Pomocy, które codziennie pomagają osobom transpłciowym i queer. Żadne z nich nie cieszyły się takim zainteresowaniem. Ludzie jasno powiedzieli, że chcą przekazu, wzywającego do akceptacji i empatii wobec osób LGBT+ - komentuje przedstawiciel Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza.
Aktywista dodaje, że obok billboardów w ramach akcji uruchomiono stronę internetową kochajciemnie.pl, na której znajdujemy statystyki nt. sytuacji osób LGBT+ w Polsce. Podane są tam również numery telefonów zaufania i kontakty do organizacji, które pomagają młodzieży LGBT+.
- W dalszej kolejności chcemy też zbierać pieniądze na bezpośrednią pomoc ludziom ze społeczności LGBT+. W tym temacie państwo było kiedyś obojętne, a dziś jest wręcz wrogie, więc skala potrzeb jest tutaj ogromna - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Hubert Sobecki.
Dołącz do dyskusji: Organizacje LGBT zebrały pół miliona zł na akcję billboardową "Kochajcie mnie mamo i tato"
Obrzydliwa, cyniczna i załgana sekta.