Polacy obserwują marki w serwisach społecznościowych z przywiązania
Co trzeci polski internauta korzystający z serwisów społecznościowych polubił lub obserwuje profil marki czy firmy – wynika z badania Gemiusa. Największą motywacją do tego jest przyzwyczajenie do określonego brandu.
Ponad połowa polskich internautów, którzy w serwisach społecznościowych obserwują profile marek lub firm, deklaruje, że robi to z przyzwyczajenia do nich. Udział w konkursach i związana z tym możliwość zdobycia nagród jest motywacją dla prawie 40 proc. tych użytkowników, a chęć uzyskania zniżek – dla prawie 30 proc. Co dziesiąty internauta śledzący w social mediach marki wierzy, że w ten sposób może mieć na nie wpływ.
Internauci najczęściej decydują się na „lubienie” profili firm odzieżowych, marek gastronomicznych, klubów czy pubów oraz kanałów telewizyjnych i telewizji internetowej. Zdaniem respondentów idealny profil firmy lub instytucji powinien informować o nowych produktach i usługach oraz ofertach specjalnych. Ankietowani podkreślają, że taki profil powinien również zawierać zdjęcia i multimedia dotyczące firmy i jej marek, a jego administratorzy powinni dyskutować z internautami o nowych produktach.
Prawie połowa polskich użytkowników serwisów społecznościowych, którzy wśród znajomych lub obserwowanych mają marki czy firmy, nie kupuje z tego powodu więcej ich produktów.
Badanie zostało zrealizowane przez firmę Gemius od 30 listopada do 3 grudnia br. Ankiety metodą Real Time Sampling przeprowadzono na ogólnopolskiej, reprezentatywnej grupie 1707 internautów w wieku minimum 15 lat, spośród których 1194 osoby zadeklarowały, że obecnie przynajmniej raz w tygodniu korzystają z serwisów społecznościowych.
Dołącz do dyskusji: Polacy obserwują marki w serwisach społecznościowych z przywiązania