Polska edycja 'Manager Magazin' znika z rynku
Styczniowy numer miesięcznika biznesowego "Manager Magazin" będzie ostatnim, który ukaże się na polskim rynku. Z powodu kryzysu ekonomicznego niemiecka Grupa Der Spiegel zamyka wydającą magazyn spółkę Manager Media, której jest 100 proc. właścicielem.
- Prasa biznesowa na całym świecie ma poważne problemy z powodu kryzysu instytucji finansowych i zapaści na rynku producentów samochodów. Wynik finansowy polskiej edycji "Manager Magazin" w bardzo dużym stopniu zależy od przychodów z reklam pochodzących z obu tych branż. Już w 2008 r. widoczne były znaczne cięcia w kampaniach marketingowych firm z tych sektorów, co przełożyło się na gorszy wynik finansowy "Manager Magazin", a przewidywania na 2009 r. są jeszcze bardziej niepokojące - napisano w przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl komunikacie Grupy Spiegel.
- Sprzedaż "Manager Magazin" rosła, mieliśmy coraz więcej czytelników. Niestety na kryzysie najbardziej ucierpiały te branże, które były najważniejszymi reklamodawcami dla naszego tytułu i stąd ta decyzja - mówi nam Dariusz Adamek, dyrektor marketingu i sprzedaży w Manager Media.
Ostatni, styczniowy numer miesięcznika ukaże się pod koniec grudnia, a na początku 2009 roku rozpocznie się likwidacja wydającej go spółki. Zwolniona zostanie cała załoga firmy, czyli ponad 30 osób. W komunikacie Grupa Spiegel podziękowała zespołowi redakcyjnemu "Manager Magazin" za "ciężką i efektywną pracę"
W segmencie miesięczników biznesowych po likwidacji "Manager Magazin" pozostaną dwa tytuły: "Forbes" wydawany przez Axel Springer Polska i "Businessman.pl", którego wydawcą jest Migut Media SA. - Nie sądzę, by w najbliższym czasie z powodu spadku wydatków na reklamę zostało zamknięte także któryś z tych pism. Z drugiej strony trudno w obecnej sytuacji przewidzieć posunięcia wydawców, których kryzys może zmusić do podjęcia nieprzewidywanych decyzji - uważa Rafał Leszczyński, analityk prasowy CR Media Consulting. Jego zdaniem, zarówno "Forbes" jak i "Businessman.pl" mogą pozyskać czytelników, którzy do tej pory kupowali "Manager Magazin", chociaż więcej z nich może przejść do tego pierwszego tytułu.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że średnia sprzedaż ogółem "Manager Magazin" w okresie od stycznia do września br. wyniosła 30 207 egz., czyli o 2,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub. r. Dla porównania, lider segmentu, czyli miesięcznik "Forbes" miał w tym samym okresie średnią sprzedaż ogółem na poziomie 41 888 egz. (zanotował spadek o 1,6 proc.), zaś "Businessman.pl" sprzedawał się w ilości 23 513 egz. (tytuł ten obecny jest na rynku od listopada 2007 roku).
"Manager Magazin" ukazywał się w Polsce od grudnia 2004 roku. Początkowo wydawcą pisma była spółka Wydawnictwo Infor Manager będąca joint venture między Manager Magazin Verlagsgesellschaft (spółką zależną Grupy Spiegel) a Grupy Wydawniczą Infor. Latem 2007 roku niemiecki wspólnik przejął udziały Inforu i od tego czasu firma była w 100 proc. własnością Grupy Spiegel. Zmieniła także nazwę na Manager Media.
Dołącz do dyskusji: Polska edycja 'Manager Magazin' znika z rynku