Polskie Stowarzyszenia Public Relations ma nowy statut i przepisy wewnętrzne. Oddziały terenowe do likwidacji
Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) uchwaliło nowy statut oraz przepisy wewnętrzne. Trzon organizacji mają tworzyć teraz Kluby Eksperckie zamiast oddziałów terenowych (te uległy likwidacji), a wybory władz zostały rozciągnięte na okres sześciu tygodni.
W czasie walnego zebrania członków Polskiego Stowarzyszenia Public Relations dyskutowano nad opracowaną przez zarząd strategią rozwoju swojej organizacji, a także nad wynikającymi z niej zmianami formalnymi (statut, regulaminy). Plan obejmuje czas do marca 2021 roku, z możliwością kontynuacji w kolejnej kadencji. Poparcie poszczególnych uchwał na Walnym zebraniu oscylowało w przedziale 80-90 proc.
Zmiany w statucie PSPR
Najważniejsze zmiany uchwalone w statucie oraz regulaminach organizacji to: poszerzenie skali i wachlarza działalności, formalne powołanie do życia Klubów Eksperckich oraz odejście od formuły oddziałów regionalnych (od kilku lat istniał już tylko jeden - na Śląsku), doprecyzowanie charakteru członkostwa wspierającego, czy dwukadencyjność prezesa.
Ponadto walne zebranie przyjęło nową formułę wyborów władz - cały proces ma trwać 6 tygodni.
- Strategia rozwoju PSPR w ujęciu wewnętrznym ukierunkowana jest na podwojenie liczby członków względem stanu z początku kadencji, aktywizacja członków dzięki sieci Klubów Eksperckich zrzeszających ludzi wokół ich specjalizacji PR-owych lub sektorowych zamiast wokół regionu ich zamieszkania. A to wszystko przy jednoczesnym formalnym uproszczeniu struktury organizacji i biurokracji z tego wynikającej - tłumaczy Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska PSPR.
PSPR chce w najbliższym czasie wydawać kodeksy, rekomendacje, wzory dokumentów, raportów oraz skupić się na wymianie doświadczeń i networkingu.
- Będziemy równocześnie wzmacniać pakiet bezpośrednich i pośrednich korzyści z członkostwa w PSPR. W ujęciu na zewnątrz wdrażamy w praktyce poszerzenie katalogu działań z naciskiem na wszelkie regulacje prawne i samoregulacje podnoszące profesjonalizm branży, a także zabiegamy o wzmocnienie pozycji PR w polskiej nauce - wyjaśnia Luiza Jurgiel-Żyła.
Dołącz do dyskusji: Polskie Stowarzyszenia Public Relations ma nowy statut i przepisy wewnętrzne. Oddziały terenowe do likwidacji