Ponad 3 mln widzów finału Ligi Mistrzów, 37 mln z reklam
Sobotni finałowy mecz Ligi Mistrzów Bayernu Monachium z Chelsea Londyn oglądało w Polsacie ponad 3 mln widzów. Średnia oglądalność całych rozrywek wyniosła 2,2 mln osób i była wyższa niż rok wcześniej.
Z danych Nielsen Audience Measurment przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż średnia oglądalność wszystkich meczów Ligi Mistrzów w okresie od 13 września 2011 roku do 19 maja br. wyniosła 2,19 mln widzów w grupie 4+ oraz 1,08 mln widzów w grupie 16-49. Udziały uplasowały się odpowiednio na poziomie 16,17 proc. i 17,83 proc.
Mecze w stosunku co do ubiegłego sezonu nieznacznie zyskały widzów. Rok temu oglądało je bowiem 2,07 mln osób i miały odpowiednio 14,47 proc. oraz 15,36 proc. udziału.
Najchętniej oglądanym spotkaniem Ligi Mistrzów w minionym sezonie był mecz Real Madryt kontra Bayern Monachium, który wyemitowano 25 kwietnia br. Oglądało go 3,18 mln widzów przy udziałach 24,18 % w grupie 4+ oraz 16-49 w grupie 16-49. Finał, wygrany przez Chelsea Londyn, z wynikiem 3,04 mln widzów zajął dopiero trzecie miejsce, jednakże miał najwyższe udziały w obu grupach (odpowiednio 25,72 proc. i 16-49 proc.).
WIRTUALNEMEDIA.PL | Grupa 4+ | 16-49 | ||||
Top 5 meczów | Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
REAL - BAYERN | 25-04-2012 | 20:29:39 | 23:42:18 | 3176435 | 24,18% | 26,23% |
CHELSEA - BARCELONA | 18-04-2012 | 20:29:45 | 23:06:09 | 3053747 | 22,01% | 25,57% |
BAYERN - CHELSEA | 19-05-2012 | 20:01:51 | 24:12:01 | 3040320 | 25,72% | 27,89% |
AC MILAN - FC BARCELONA | 28-03-2012 | 20:30:36 | 23:01:53 | 2802550 | 19,36% | 22,67% |
FC BARCELONA - BAYER | 07-03-2012 | 20:30:18 | 23:00:37 | 2357213 | 16,87% | 20,51% |
Polsat podczas emisji Ligi Mistrzów zajmował drugą pozycję w rynku telewizyjnym. Liderem była stacja TVN z 2,45 mln widzów i 18,97 proc. udziału. Zajmująca trzecie miejsce Dwójka miała 14,77 proc. udziału.
Konkurencja | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR% | AMR | SHR % |
TVN | 2446231 | 18,97% | 1102291 | 19,07% |
POLSAT-LM | 2190390 | 16,17% | 1079191 | 17,83% |
TVP2 | 1904732 | 14,77% | 894239 | 15,47% |
TVP1 | 1669520 | 12,95% | 619709 | 10,72% |
Mecze śledzili głównie mężczyźni, osoby w wieku 30-39 lat oraz powyżej 45 roku życia z wykształceniem podstawowym, średnim i wyższym. Cennikowe wpływy z reklam przy rozgrywkach, według Nielsen Audience Measurment, wyniosły 37,3 mln złotych. Rok temu były niższe i wyniosły 32 mln zł (dane bez rabatów).
Profil widza | Polsat | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 68,82% | 143 |
Kobiety | 31,18% | 60 | |
Wiek | 4-9 | 1,09% | 18 |
10-15 | 5,26% | 78 | |
16 - 19 | 3,91% | 71 | |
20 - 24 | 4,83% | 62 | |
25 - 29 | 8,47% | 95 | |
30 - 34 | 9,27% | 112 | |
35 - 39 | 8,68% | 117 | |
40 - 44 | 6,33% | 98 | |
45 - 49 | 7,14% | 106 | |
50 - 54 | 12,29% | 153 | |
55 - 59 | 9,68% | 124 | |
60+ | 23,06% | 113 | |
Wlk. miasta | Wieś | 42,40% | 108 |
< 50 tys. | 22,14% | 93 | |
50-100 tys. | 8,80% | 105 | |
100-200 tys. | 5,70% | 73 | |
> 200 tys. | 20,97% | 100 | |
Zawód | Top management | 8,81% | 93 |
Pracownicy średniego szczebla | 16,39% | 107 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 25,38% | 132 | |
Emeryci | 27,90% | 110 | |
Inni | 21,53% | 70 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 46,47% | 110 |
Średnie | 33,08% | 105 | |
Wyższe | 14,11% | 102 | |
Inne | 6,35% | 50 |
Liga Mistrzów po trzech latach znika z anteny Polsatu. Prawa do pokazywania rozgrywek na antenie otwartej przez trzy kolejne sezony (2012/2013, 2013/2014 oraz 2014/2015) kupiła spółka ITI Neovision (operator platformy N), która negocjuje ich odsprzedaż Telewizji Polskiej (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Ponad 3 mln widzów finału Ligi Mistrzów, 37 mln z reklam
szkodaże ligi nie bedzie na polsacie