Pracodawcy analizują w sieci prywatne życie potencjalnychpracowników
22 procent menedżerów zajmujących się rekrutacją w firmach kierujesię na strony serwisów społecznościowych, aby uzyskać więcejinformacji na temat osób starających się o pracę.
Jeszcze w 2006 roku wskaźnik ten był dwa raz mniejszy i wynosił11 procent, a obecnie dodatkowe 9 procent menedżerów planuje wprzyszłości postępować w ten sam sposób - informuje serwis eFluxMedia, powołując się na badanie przeprowadzone przez serwisCareerBuilder.com.
34 procent spośród menedżerów, którzy przeglądali profilekandydatów na stronach serwisów społecznościowych, przyznało że naskutek treści tam znalezionych postanowili nie zaoferować danejosobie posady.
Najczęściej respondenci wskazywali tutaj na to, że osobystarające się o prace umieszczały w profilach informacje o swoimpiciu alkoholu i zażywaniu narkotyków, a także prowokacyjne lubnieodpowiednie zdjęcia i informacje. Odrzuceniu danego kandydatasprzyjało również obmawianie na stronach serwisów społecznościowychbyłego pracodawcy oraz podawanie nieprawdziwych informacji na tematswoich kwalifikacji zawodowych.
Z drugiej strony 24 procent badanych sprawdzających profile wserwisach społecznościowych stwierdziło, że treści na nichznalezione pomogły im w podjęciu decyzji o zatrudnieniu danegokandydata.
źródło: eFlux Media
Dołącz do dyskusji: Pracodawcy analizują w sieci prywatne życie potencjalnychpracowników