SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prawie 70 procent dorosłych internautów korzysta z serwisów społecznościowych

Ponad 2/3 (68 procent) dorosłych internautów z USA odwiedza internetowe blogi i serwisy społecznościowe, a 1/3 angażuje się w wyszukiwanie na takich stronach informacji na temat produktów w celu podejmowania lepszych decyzji zakupowych.

Rośnie również częstotliwość korzystania ze społecznych mediów: 42 procent badanych twierdzi obecnie, że robi to częściej niż jeszcze sześć miesięcy temu - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na raport firmy MarketTools.

Każdego dnia blogi i serwisy społecznościowe odwiedza 19 procent ogółu dorosłych internautów z USA, przy czym częściej od mężczyzn robią to kobiety (w stosunku 22 do 16 procent).

33 procent respondentów stwierdziło, że odwiedza tego typu strony w celu wyszukiwania informacji na temat produktów przed podjęciem decyzji odnośnie zakupu. Najwyższy wskaźnik - 43 procent - zanotowano tutaj wśród bogatych badanych (z rocznymi zarobkami powyżej 75 tysięcy dolarów).

Dodatkowo 47 procent respondentów stwierdziło, że blogi i serwisy społecznościowe miały przynajmniej w pewnym stopniu wpływ na podjętą przez nich decyzję odnośnie zakupu konkretnej marki lub usługi. Kolejne 26 procent po przeczytaniu informacji na tego typu stronach zmieniło swoje zdanie ma temat kupna danego produktu lub usługi.

Z raportu MarketTools wynika również, że najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi wśród dorosłych internautów z USA są MySpace, eBay i YouTube. Każdą z tych stron odwiedza około 1/3 z nich.

źródło: Marketing Charts

Dołącz do dyskusji: Prawie 70 procent dorosłych internautów korzysta z serwisów społecznościowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl