SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Przegląd Sportowy” z największym wzrostem czytelnictwa. Tylko „Super Express” i „Puls Biznesu” na minusie

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express”. Największy wzrost zanotował „Przegląd Sportowy” - wynika z najnowszego badania PBC.

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od sierpnia 2015 roku do stycznia 2016 roku sięgało 11,18 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,04 proc. Oznacza to wzrost, wynoszący 0,14 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa wzrósł w ciągu roku o 0,18 pkt. proc. do 8,07 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 3,68 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,44 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik czytelnictwa poszedł do góry o 0,46 pkt. proc. do poziomu 3,35 proc. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Pierwszą piątkę uzupełnia dziennik „Metrocafe.pl” (Agora), który jest nową odsłoną bezpłatnej gazety „Metro” ze zmienionym logiem i odświeżoną makietą pisma (więcej na ten temat). Jego czytelnictwo w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. zwiększyło się o 0,31 pkt. proc. do 2,47 proc.

Wiek: 15-75 lat

sierpień 2015 : styczeń 2016

sierpień 2014 : styczeń 2015

Tytuł

procent respondentów

Fakt

11,18%

11,04%

Gazeta Wyborcza

8,07%

7,89%

Super Express

3,68%

4,12%

Przegląd Sportowy

3,35%

2,89%

Metrocafe (do 09.2015 Metro)

2,47%

2,16%

Rzeczpospolita

1,71%

1,53%

Dziennik Gazeta Prawna

1,68%

1,32%

Nasze Miasto

1,38%

0,94%

Sport

0,51%

0,38%

Puls Biznesu

0,19%

0,21%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,09%

0,03%

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali sierpień 2015 - styczeń 2016 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się o 0,14 pkt. proc. do 9,85 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (8,59 proc.; do góry o 0,53 proc.). Zaś na ostatnią lokatę podium awansował „Przegląd Sportowy”, który przed rokiem był czwarty (3,66 proc.; do góry o 0,52 proc.).

Warto dodać, że dziewięć tytułów w tym ujęciu miało większy wynik niż w grupie 15-75, a dwa dzienniki miały słabszy udział.

Wiek: 16-59 lat

sierpień 2015 : styczeń 2016

sierpień 2014 : styczeń 2015

Tytuł

procent respondentów

Fakt

9,85%

9,99%

Gazeta Wyborcza

8,59%

8,06%

Przegląd Sportowy

3,66%

3,14%

Super Express

3,25%

3,68%

Metrocafe (do 09.2015 Metro)

2,49%

2,18%

Dziennik Gazeta Prawna

1,97%

1,45%

Rzeczpospolita

1,87%

1,54%

Nasze Miasto

1,40%

0,95%

Sport

0,53%

0,39%

Puls Biznesu

0,23%

0,23%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,11%

0,03%

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2014 do stycznia 2015 roku na losowej próbie 17 547 przypadków oraz od sierpnia 2015 do stycznia 2016 roku na losowej próbie 10 133 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 14 048 i 7 921 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Przegląd Sportowy” z największym wzrostem czytelnictwa. Tylko „Super Express” i „Puls Biznesu” na minusie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek
Wzrost "Przeglądu Sportowego"? Wspaniale, tylko na ulicach tego nie widać. Pierwszy dzień wiosny za nami, a rowerów na ulicach tyle ile pieniędzy na koncie dziewiątego każdego miesiąca. Czyli generalnie - mało. A takie piękne rowery można tanio i dobrze kupić - choćby w Media Expert czy innych tego typu sklepach. Rekomenduję to zamiast... albo obok "Przeglądu Sportowego". Janek ;)
odpowiedź