Publicis Poland: przychody 6 proc. w dół, 1,9 mln zł zysku
W ub.r. agencja reklamowa Publicis Poland zanotowała spadek wpływów o 6,4 proc. do 40,91 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 8,8 proc. jej zysk netto zwiększył się z 1,31 do 1,87 mln zł.
W sprawozdaniu Publicis Poland wyliczyła, że w ub.r. jej klientami zostały kolejne spółki grupy PGE, Garnier Green Beauty, Develia, Notino, Michelin (z marką opon ciężarowych), w ramach usług Publicis Lion - Mondelez (z markami Prince Polo i Nussbeisser), Arval i USP Zdrowie (z marką Jasnum), a w ramach usług Publicis Consultants - PGE, L’Oréal, Reckitt, Lite E-commerce i Hartmann.
Przychody krajowe agencji zwiększyły się w ub.r. z 29,96 do 31,78 mln zł, a wpływy zagraniczne zmalały 13,74 do 9,13 mln zł.
- W 2021 roku przeorganizowaliśmy sposób pracy - mniejsze, zwinne, multidyscyplinarne i cross-działowe zespoły zapewniają innowacyjność i kreatywność oraz pełne wykorzystanie połączonego potencjału ekspertów z agencji Publicis i z całej Grupy: od strategii i idei, przez content marketing, współpracę z influencerami, projekty gamingowe, e-commerce, data science po planowanie mediów i współprace ze start’up ami - opisano.
Wpływy Publicis Poland od innych spółek z Publicis Groupe wyniosły w ub.r. 1,95 mln zł (wobec 2 mln zł w 2020 roku), na co złożyło się m.in. 688,5 tys. zł od SA Publicis Conseil,
Zatrudnienie zoptymalizowane
Agencja poniosła w ub.r. 38,54 mln zł kosztów operacyjnych, po spadku o 8,8 proc. z 42,27 mln zł w 2020 roku. Przesądził o tym spadek kosztów usług obcych z 26,01 do 21 mln zł.
Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 12,97 do 14,07 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i świadczenia pracownicze - z 2,38 do 2,47 mln zł. Średnia liczba pracowników agencji zmalała ze 106 do 92.
- 2021 powstała nowa struktura organizacyjna firmy. Największe zmiany dotyczyły działu kreacji, gdzie powołano mniejsze sprawniejsze zespoły zdolne do błyskawicznej reakcji na briefy klienckie. Optymalizacja zasobów doprowadziła do zmniejszenia zatrudnienia - wyjaśniono w sprawozdaniu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki wobec innych firm z Publicis Groupe sięgnęły w ub.r. 4,29 mln zł, z czego 1,79 mln zł dla PGP hub, a 1,4 mln zł dla MSL Group. Pozostałe przychody i koszty Publicis Poland wynikają głównie z obsługi akcji marketingowych Michelin, m.in. pośrednictwa w zakupie kart przedpłaconych.
80 proc. wpływów w ramach umów długoterminowych
Zysk sprzedażowy agencji zwiększył się z 1,44 do 2,37 mln zł, zysk operacyjny - z 1,45 do 2,5 mln zł, a zysk netto - z 1,31 do 1,87 mln zł. 100 proc. jej udziałów ma holenderska spółka Publicis Groupe Holdings.
Publicis Poland zaznaczyła, że jej tegoroczne przychody w 80 proc. są zabezpieczone długoterminowymi umowami.
Dołącz do dyskusji: Publicis Poland: przychody 6 proc. w dół, 1,9 mln zł zysku