SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PZL urosła na T-Mobile, zysk potrojony

W ub.r. przychody agencji reklamowej PZL poszły w górę o 52 proc., a zysk netto prawie się potroił. Agencja zaczęła pracować m.in. dla T-Mobile i marki Zott.

Wpływy sprzedażowe agencji PZL w ub.r. sięgnęły 35,79 mln zł, wobec 23,52 mln zł rok wcześniej. Agencja od lat odpowiada za kreację reklam m.in. piwa Żubr, Alior Banku, Oleju Kujawskiego, od kilku lat jej klientami są też Salony Agata i Żabka Polska z marką Żabka Jush.

Z początkiem ub.r. PZL, w efekcie wygranego przetargu, przejęła po DDB Warszawa obsługę T-Mobile Polska. Zaczęła też pracować dla producenta jogurtów i deserów mlecznych Zott Polska, piw bezalkoholowych Kompanii Piwowarskiej oraz marki kosmetycznej Lirene. Natomiast jesienią 2022 roku przestała pracować dla sieci sklepów Żabka, której obecny cykl reklam przygotowuje agencja Ogilvy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Działalność operacyjna PZL kosztowała w ub.r. 35,09 mln zł, o 50,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce poszły w górę z 19,88 do 30,74 mln zł.

Z kolei koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 2,54 do 3,16 mln zł, ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 516,8 do 692 tys. zł, a koszty określone jako pozostałe - ze 107,1 do 224,6 tys. zł. W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 20,29 etatów, minimalnie więcej niż przed rokiem (20,21)

Zysk operacyjny agencji poszedł w górę z 299,9 do 892,4 tys. zł, a zysk netto (przy wzroście kwoty zapłaconego podatku dochodowego z 81,7 do 219,1 tys. zł) - z 236,3 do 673,5 tys. zł.

Cały zeszłoroczny zysk przeznaczono na dywidendę, z której po 302,9 tys. zł trafiło do prezesa agencji Kota Przybory i członka jej zarządu Iwo Zaniewskiego, a 66,9 tys. zł do innego członka zarządu Michała Nadgrodkiewicza.

Wiosną br. PZL pozyskała kolejnego dużego klienta - sieć sklepów Aldi.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Dołącz do dyskusji: PZL urosła na T-Mobile, zysk potrojony

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Młodszy Pan
Brawo!
odpowiedź