Reklama radiowa 23 proc. w górę. Polskie Radio, Eska i RMF FM z największymi wzrostami (TOP 10)
W maju br. cennikowe wydatki na reklamę radiową były o 23,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów osiągnęły Jedynka, Trójka, Eska Warszawa i RMF FM, natomiast niewielki spadek zanotowało VOX FM.
Cennikowe wydatki na reklamę radiową (bez rabatów i autopromocji) w maju br. wyniosły 404,4 mln zł. To o 76,3 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 23,2 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Przypomnijmy, że w całym w I kwartale br. faktyczne inwestycje na reklamę w radiu - według szacunków Starlinka - wzrosły w skali roku o 5,7 proc., do 134,5 mln zł (więcej na ten temat).
>>> Najsłabszy w historii wynik Jedynki, tracą też RMF FM i Radio ZET, VOX FM mocno do góry
Zdecydowanie największy udział w rynku reklamy radiowej mają RMF FM i Radio ZET. Cennikowe wpływy tych stacji w maju br. wyniosły w sumie 195 mln zł i stanowiły 48,2 proc. przychodów wszystkich rozgłośni, minimalnie więcej niż w maju ub.r. RMF FM w skali roku zyskało pod tym względem 28,4 mln zł (wzrost o 32,4 proc.), a Radio ZET - 9,3 mln zł (13,3 proc. w górę).
Procentowo jeszcze bardziej zwiększyły się wpływy reklamowe Jedynki (Polskie Radio) i Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time). Pierwsza stacja zarobiła o 50,5 proc. więcej (wzrost o 3,6 mln zł), a druga - o 37 proc. więcej (wzrost o 1,7 mln zł). Przychody Trójki (Polskie Radio) wzrosły o 29,7 proc. (4,3 mln zł w górę), a TOK FM (Grupa Radiowa Agory) - o 23,8 proc. (1,5 mln zł w górę).
>>> Eska straciła najwięcej wśród sieci radiowych, rosną Złote Przeboje
Kilkuprocentowe wzrosty osiągnęły Eska Poznań i Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) oraz Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Grupa Radiowa Agory).
Jako jedyna stacja w czołowej dziesiątce spadek zanotowało VOX FM (Grupa Radiowa Time) - zarobiło z reklam minimalnie mniej niż Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
V.2013 |
V.2014 |
RMF FM |
87 676 090 zł |
116 114 240 zł |
Radio ZET |
69 633 180 zł |
78 914 805 zł |
Program III Polskiego Radia |
14 509 050 zł |
18 820 640 zł |
Program I Polskiego Radia |
7 090 400 zł |
10 669 000 zł |
TOK FM |
6 288 100 zł |
7 783 070 zł |
Eska Warszawa |
4 527 210 zł |
6 199 840 zł |
VOX FM (do 01.12.2013 Eska Rock) |
5 908 540 zł |
5 866 380 zł |
Eska Poznań |
4 882 140 zł |
5 269 972 zł |
Eska Wrocław |
4 785 058 zł |
5 182 836 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa |
4 631 346 zł |
4 989 367 zł |
monitorowane stacje razem |
328 150 375 zł |
404 431 488 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa 23 proc. w górę. Polskie Radio, Eska i RMF FM z największymi wzrostami (TOP 10)