SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół

W marcu br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam prawie 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Największy spadek tych przychodów zanotowała VIVA Polska, za to wzrosły wpływy reklamowe Polsatu.

Dane firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w marcu br. cennikowe przychody reklamowe polskich stacji telewizyjnych liczone bez autopromocji były o 1,9 proc. niższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji – o 1,5 proc. niższe. Za to cennikowe wydatki na autopromocję zwiększyły się o 64 proc.

„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam „DGP” i „GW” – mniej


Wśród głównych kanałów największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotował Polsat, który zarobił z reklam 19,6 proc. więcej niż w marcu ub.r. Minimalnie zwiększyły się przychody reklamowe TVP 1 i TVP 2 – dokładnie o 1,2 i 1,3 proc.

Z drugiej strony aż o 18,9 proc. mniej niż rok wcześniej cennikowo zarobiła z reklam VIVA Polska. Natomiast wpływy reklamowe TVN były o 2,7 proc. niższe niż w marcu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
  III.2011 III.2010
Polsat 332 101 029 zł 277 558 569 zł
TVN 319 683 695 zł 328 671 114 zł
TVP 1 232 092 078 zł 228 999 307 zł
TVP 2 160 454 416 zł 158 569 393 zł
VIVA Polska 54 120 175 zł 66 699 205 zł
monitorowane stacje razem 1 475 811 787 zł 1 504 242 720 zł
     
monitorowane stacje razem - 
z autopromocją
1 490 369 523 zł 1 513 127 908 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja 14 557 736 zł 8 885 188 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl