Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę, IE i Firefox w dół
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lutym br. zanotowała wzrost udziału zarówno na globalnym, jak i polskim rynku, umacniając się na pozycji zdecydowanego lidera.
Z danych StatCounter wynika, że w lutym br. Chrome miał w skali globalnej 48,71 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 48,15 proc. w styczniu.
W tym samym czasie spadki zanotowały kolejne w rankingu przeglądarki Internet Explorer Microsoftu (z 19,28 proc. do 18,91 proc.), Firefox (z 16,96 proc. do 16,53 proc.) oraz Safari firmy Apple (z 10,28 proc. do 10,21 proc.). Zyskała natomiast zamykająca pierwszą piątkę zestawienia Opera (z 1,58 proc. do 1,63 proc.).
W Polsce Chrome również umocnił się na pozycji lidera. Przeglądarka Google odnotowała wzrost z 47,21 proc. w styczniu do 48,1 proc. w lutym, podczas gdy drugi w naszym kraju Firefox - spadek z 32,54 proc. do 31,99 proc.
W pojedynku o trzecie miejsce górą Opera (wzrost z 7,69 proc. do 7,94 proc.), która powiększyła przewagę nad Internet Explorerem (spadek z 7,41 proc. do 7,39 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (spadek z 2,31 proc. do 2,01 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę, IE i Firefox w dół