Spada liczba skarg na firmy marketingu bezpośredniego
Liczba skarg wpływających do nas na firmy marketingu bezpośredniegostale spada i jest to stała tendencja - poinformował MichałSerzycki, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
- Skargi, o ile się pojawiają, dotyczą przede wszystkim trzechpłaszczyzn: wymuszania zgody na udostępnienie danych innympodmiotom, nie przestrzeganie lub zbyt wolna reakcja na sprzeciwwobec uchybień w przetwarzaniu danych osobowych - wyliczyłSerzycki.
Zmniejszanie się liczby skarg wynika z podpisanego w styczniu przezGeneralny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych porozumienia zeStowarzyszeniem Marketingu Bezpośredniego o współpracy dlapolepszenia poziomu ochrony danych osobowych oraz zapewnienia prawado prywatności obywatelom.
Na mocy tego porozumienia zrzeszające ponad 90 firm z branżymarketingu bezpośredniego SMB zobowiązało się do podjęcia działańobligujących uczestników rynku do stosowania Kodeksu DobrychPraktyk w prowadzonej działalności marketingowej.
Kodeks szczegółowo definiuje podstawowe pojęcia marketingubezpośredniego oraz określa reguły zbierania, przetwarzania iudostępniania danych osobowych, które dzieli na zwykłe i wrażliwe.Tym samym tworzy razem z przyjętymi przez firmy marketingubezpośredniego jeszcze w poprzedniej dekadzie Kodeksem Etycznym iRegulaminem Listy Robinsona barierę tzw. "miękkiego prawa"chroniąca dane osobowe konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Spada liczba skarg na firmy marketingu bezpośredniego