Spada sprzedaż 'Polityki', rośnie 'Newsweeka', 'Wprost' i 'Angory'
Największe tygodniki opinii zamknęły sierpień 2009 r. wzrostemsprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłym rokiem.Liderem była "Polityka", najwięcej - aż 21 proc. - stracił"Przekrój" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" w sierpniu 2009 r.wyniosła 149 309 egz., czyli o 5 proc. mniej niż w analogicznymmiesiącu 2008 roku - wynika z danych Związku Kontroli DystrybucjiPrasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "GośćNiedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "GośćNiedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie 128 831 egz. (wzrost o5 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "NewsweekPolska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się wilości 126 320 egz. (wzrost o 5 proc.). Na czwartej pozycjiuplasował się "Wprost" (AWR "Wprost"), który -dzięki temu, że w sierpniu miał dwa wydania łączone o zwiększonejobjętości (pierwszy podwójny numer ukazał się 3 sierpnia, a kolejny- 17 sierpnia) - zanotował niewielki wzrost sprzedaży.
sierpień | ||||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 198 308 | 149 309 | 225 107 | 157 299 |
Gość Niedzielny | 189 200 | 128 831 | 179 382 | 122 679 |
Newsweek Polska | 189 302 | 126 320 | 184 908 | 120 836 |
Wprost | 178 789 | 120 102 | 206 537 | 118 694 |
Przekrój | 102 191 | 60 928 | 133 240 | 77 650 |
PrzewodnikKatolicki | 31 604 | 28 130 | 32 426 | 28 108 |
Przegląd | 68 100 | 23 379 | 70 000 | 23 811 |
TygodnikPowszechny | 39 937 | 18 588 | 45 646 | 19 685 |
2009 | ||||
sierpień | lipiec | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 198 308 | 149 309 | 202 242 | 143 506 |
Gość Niedzielny | 189 200 | 128 831 | 190 502 | 127 534 |
Newsweek Polska | 189 302 | 126 320 | 172 730 | 112 686 |
Wprost | 178 789 | 120 102 | 179 283 | 93 244 |
Przekrój | 102 191 | 60 928 | 112 269 | 56 551 |
PrzewodnikKatolicki | 31 604 | 28 130 | 31 604 | 28090 |
Przegląd | 68 100 | 23 379 | 68 100 | 22 629 |
TygodnikPowszechny | 39 937 | 18 588 | 36 228 | 18 456 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasypolskiej i zagranicznej liderem była "Angora" (WydawnictwoWesta-Druk Mirosław Kuliś), która w sierpniu br. sprzedała się wilości 355 169 egz. (wzrost o 12 proc.).
sierpień | ||||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 473 372 | 355 169 | 457 694 | 317 320 |
Forum | 32 972 | 19 332 | 34 749 | 19 465 |
2009 | ||||
sierpień | lipiec | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 473 372 | 355 169 | 466 464 | 334 027 |
Forum | 32 972 | 19 332 | 33 042 | 18 120 |
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż 'Polityki', rośnie 'Newsweeka', 'Wprost' i 'Angory'