SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spotify ogłasza swoją największą w historii europejską umowę reklamową z OMG

Platforma Spotify ogłosiła największą w swojej historii europejską umowę reklamową, którą zawarła z Omnicom Media Group. Współpraca rozpocznie się w tym miesiącu i potrwa do końca tego roku. Transakcja opiewa na 15 mln euro.

Dzięki współpracy z Omnicom Media Group (OMG), klienci agencji będą połączeni z treścią podcastów za pomocą autorskich narzędzi reklamowych Spotify. Reklamodawcy będą mieli również zaawansowany dostęp do nowych formatów reklam podcastowych oraz do oryginalnych i ekskluzywnych treści.

Inwestycja Spotify w ekskluzywne podcasty stoi za tym, że znalazła się na szczycie tabeli podcastów reklamowych. Dlatego platforma intensywnie inwestuje w narzędzia, które pomagają udowodnić skuteczność reklamy podcastowej. W zeszłym roku Spotify kupiło zarówno Chartable, jak i Podsights, firmy, których narzędzia analityczne i targetowe zwiększają jego zdolność do skutecznego prowadzenia reklam audio. W wyniku umowy OMG uzyska wczesny dostęp do niedawno nabytej usługi pomiaru reklam podcastowych Spotify, Podsights, po jej uruchomieniu w Europie.

- Reklamodawcy coraz częściej kierują więcej wydatków mediowych na podcasty, ponieważ rośnie ich słuchalność, a twórcy różnej wielkości wykorzystują to wyjątkowo intymne medium – powiedział Rak Patel, szef sprzedaży reklam w regionie EMEA w Spotify. - Cieszymy się, że OMG powierzyło nam pomoc im i ich klientom w uświadomieniu sobie pełnej wartości reklamy podcastowej. Mamy nadzieję, że ta umowa doprowadzi do większej innowacyjności i wzrostu w tej przestrzeni w całej Europie.

Liczba słuchanych podcastów w całej Europie wzrosła. Według portalu eMarketer około 70 milionów ludzi w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Francji i Włoszech słuchało podcastów w 2021 roku. Spotify spodziewa się, że przychody z reklam w końcu osiągną „znacznie ponad 10 miliardów euro rocznie”.

Umowa pozwoli ponadto klientom OMG uzyskać dostęp do konkretnych badań neurologicznych dotyczących „reklam audio, roli podcastów w przyciąganiu uwagi i zaangażowania odbiorców".

 

Dołącz do dyskusji: Spotify ogłasza swoją największą w historii europejską umowę reklamową z OMG

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
srednio to widze
to juz raczej bicie piany czerstiwiejacego biznesu jest. Coraz wiecej rekalm, coraz mniej ciekawych podkastow. Trzeba sobie powiedziec otwarcie na jutiuba nie ma ch... we wsi.
0 0
odpowiedź
User
Febo
Ciekawe ile z tych 15 mln OMG dostanie AVB?
0 0
odpowiedź