Starsi internauci chętnie czytają maile reklamowe
Dla internautów powyżej 40. roku życia największe znaczenie maforma przekazu i zawartość merytoryczna informacji, w tym takżereklam - wynika z badań przeprowadzonych przez ThirdAge/JWT Bottom.Aż trzy czwarte użytkowników sieci w tej grupie wiekowej odpowiadana maile reklamowe od firm, które znali wcześniej.
Z badań wynika, że internauci po 40 roku życia najczęściejużywają sieci w celu: wyszukiwania informacji o tematyce zdrowotnej(97 proc.), korzystania z poczty elektronicznej (96 proc.),kontaktów z rodziną i przyjaciółmi (92 proc.), czytania artykułów(91 proc.) oraz wyszukiwania danych dotyczących produktów (88proc.).
Ciekawym zjawiskiem wśród użytkowników sieci w grupie wiekowej40+ jest tworzenie niewielkich społeczności, głównie zapośrednictwem poczty elektronicznej. Sieci społecznościowe w tymcelu wykorzystuje około 22 proc. respondentów.
Wyniki badań ThirdAge/JWT Bottom dowodzą, że internauci po 40.roku życia przychylnie traktują reklamy w sieci, aczkolwiek ważnajest dla nich forma promocyjnego przekazu. Respondenci najchętniejotrzymują e-maile reklamowe - 75 proc. z nich klika w mailingiotrzymywane od firm, które znali wcześniej. 55 proc. internautówpowyżej 40 roku życia kupuje produkty lub korzysta z usługpromowanych za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Użytkownicy sieci powyżej 40. roku życia potwierdzają tezę odużym znaczeniu treści stron internetowych. 83 proc. badanychuważa, że opinie i analizy ekspertów znacznie podnoszą jakośćportali, 66 proc. jest zdania, że wiarygodność witryny wiąże się zreputacją firmy, a 62 proc. - że z wizerunkiem marki
- Dane pokazują, że w ponad 20 proc. polskich użytkownikówinternetu to ludzie w wieku powyżej 40 lat, i ten odsetek zwiększasię z każdym rokiem - komentuje Michał Wojda, Account Directoragencji interaktywnej Eura7. - To ważny sygnał dla reklamodawców,ponieważ sieć stwarza duże możliwości skutecznego dotarcia doniemal każdej grupy docelowej - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Starsi internauci chętnie czytają maile reklamowe