„Szkoła” hitem TVN. Powstanie drugi sezon
Nowy serial paradokumentalny TVN „Szkoła” ogląda średnio milion osób. Produkcja podniosła udziały stacji względem ub.r. i dała jej pozycję lidera rynku. - „Szkoła” na pewno wróci wiosną - zapowiada Bogdan Czaja, wiceszef programowy TVN.
„Szkoła” to serial scripted-docu, który skupia się na życiu uczniów klas gimnazjalnych i licealnych, a stałymi bohaterami produkcji są nauczyciele, których grają aktorzy z krakowskich teatrów. TVN pokazuje go w dni powszednie o godz. 15.00, począwszy od 1 września br.
Do 29 października br. średnia widownia nowej produkcji wyniosła 1,01 mln osób. Przełożyło się to na 16,60 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 19,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement. Do tej pory największą widownię zgromadził odcinek scripted-docu nadany 21 października br., który oglądało 1,27 mln osób.
Pięć topowych odcinków „Szkoły”
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
2014-10-21 | 1 274 522 | 19,30% | 21,00% |
2014-10-22 | 1 221 730 | 17,10% | 18,90% |
2014-09-23 | 1 218 064 | 17,60% | 21,20% |
2014-10-24 | 1 151 826 | 17,20% | 23,10% |
2014-10-14 | 1 144 150 | 16,50% | 18,50% |
W analogicznym okresie ub.r. TVN o godz. 15.00 emitował „Ukrytą prawdę”. Oglądalność tego serialu była niższa od widowni „Szkoły”, bo wyniosła 862 tys. widzów, co przekładało się odpowiednio na 15,05 proc. i 16,41 proc. udziału (dane dla okresu od 2 września do 24 października ub.r.; więcej na ten temat).
Z danych wynika, że TVN w paśmie emisji „Szkoły” (od godz. 15.00 do 15.55) jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje Polsat, emitujący wówczas serial paradokumentalny „Dzień, który zmienił moje życie” i „Wydarzenia”, co daje mu 14,72 proc. udziału. Dalej z głównych czterech nadawców plasują się: TVP1 (gł. „Wiadomości”, „Pogoda”, „Klan” i „Okrasa łamie przepisy”; 7,36 proc.) oraz TVP2 („Rodzinka.pl” i inne programy; 3,95 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej trzecie miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajmuje Dwójka, a Jedynka jest czwarta.
Oglądalność paradokumentu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN (pasmo od godz. 15.00 do 15.55) | 972 789 | 15,91% | 18,95% |
Polsat | 900 096 | 14,72% | 16,40% |
TVP1 | 450 386 | 7,36% | 4,61% |
TVP2 | 241 489 | 3,95% | 4,65% |
TVN jest bardzo zadowolony z oglądalności serialu. - „Szkoła” nie tylko bardzo poprawiła wyniki pasma o 15:00, ale zmieniła obraz całego popołudnia, przyciągając widzów do TVN w pasmach access prime-time’owych. Myślę, że dobre wyniki „Rozmów w toku” i „Ukrytej prawdy” w sezonie jesiennym w jakiejś mierze zawdzięczamy również sukcesowi „Szkoły” - mówi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. Zapowiada, że drugi sezon produkcji widzowie TVN zobaczą wiosną. Na razie - do końca jesiennego sezonu - oglądać będzie można pierwszą serię.
„Szkoła” realizowana jest przez krakowski oddział TVN, który wcześniej odpowiadał m.in. za „W11” i „Detektywów”, a obecnie produkuje też „Szpital”. Producentką serialu jest Krystyna Lasoń (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: „Szkoła” hitem TVN. Powstanie drugi sezon