TikTok w drugim kwartale roku usunął 113 mln filmów łamiących zasady społeczności
TikTok usunął globalnie w drugim kwartale 2022 r. ponad 113 mln filmów za naruszenie zasad społeczności lub warunków świadczenia usług, co odpowiadało za około 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów wideo. Większość treści zostało usuniętych zanim ktokolwiek je zgłosił.
W tym roku TikTok uruchomił program fact-checkingowy, w ramach którego zbierane i sprawdzane są nowe twierdzenia pojawiające się w sieci. Pozwala to na szybsze wyszukiwanie haseł wprowadzających w błąd na platformie i usuwanie ewentualnych naruszeń. Od rozpoczęcia tego programu w pierwszym kwartale 2022 roku TikTok zidentyfikował 33 nowe stwierdzenia zawierające dezinformację, co poskutkowało usunięciem z platformy 58 tysięcy filmów.
Zasady dotyczące integralności i autentyczności stanowią część Zasad Społeczności TikToka. Ich celem jest wspieranie autentyczności i wiarygodności na platformie. Zasady dotyczące szkodliwej dezinformacji zabraniają umieszczania treści, które mogłyby wprowadzać w błąd społeczność w zakresie procesów obywatelskich, zdrowia publicznego lub bezpieczeństwa. Na przykład, TikTok zabrania przekazywanie nieprawdziwych informacji na temat szczepionek lub COVID-19 czy głosowania.
Z założenia zasady te mogą być stosowane do różnego rodzaju treści, które stale się zmieniają, często w oparciu o aktualne wydarzenia na świecie. Oprócz usuwania treści, które mogą być nieprawdziwe i szkodzić społeczności, TikTok usuwa również konta, które próbują wprowadzać użytkowników w błąd lub wykorzystują platformę do nieuczciwego wpływu na opinię publiczną.
Zobacz: TikTok wprowadza przycisk "nie lubię" na całym świecie
Jakie filmy znikają z TikToka
Najwięcej treści usunięto ze względu na bezpieczeństwo młodocianych, dalej - ze względu na nielegalną działalność i towary podlegające ograniczeniom. Trzecią najczęstszą przyczyną usuwania filmów z TikToka jest nagość i czynności seksualne dorosłych.
Inne przyczyny to brutalne treści, samobójstwa i okaleczanie i nękanie.
Ponad 5 mln usuniętych reklam
W okresie od kwietnia do czerwca TikTok usunął 5 148 050 pojedynczych reklam oraz 4 221 562 reklam zbiorczych, w następstwie działań dotyczących kont.
W pierwszej połowie 2022 r. łączna liczba usuniętych reklam na TokToku zwiększyła się. Wynika to ze zmiany polityki platformy do egzekwowania zasad dotyczących reklam oraz zwiększenia możliwości wyegzekwowania tych zasad w odniesieniu do całych kont.
Zobacz: TikTok wprowadza nowe zasady dla kont prowadzonych przez polityków i partie polityczne
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu przeciętny czas korzystania z TikToka wyniósł 18 godzin, 55 minut i 21 sekund. Odwiedziło go 13,03 mln użytkowników, czyli 43,94 proc. wszystkich polskich internautów.
Dołącz do dyskusji: TikTok w drugim kwartale roku usunął 113 mln filmów łamiących zasady społeczności