TNS: rekordowy spadek nakładów na reklamę w I kw.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wydatki na reklamę wUSA były o 14,2 procenta mniejsze w porównaniu z analogicznymokresem roku 2008.
Nakłady te wyniosły 30,18 miliarda dolarów - wynika znajnowszego raportu firmy badawczej TNS Media Intelligence, któraanalizuje rynek reklamy w 19 medialnych segmentach.
Dla porównania, kilka dni wcześniej firma badawcza Nielsenpodała, że wydatki na reklamę w I kwartale wyniosły 27,9 miliardadolarów i były o 12 procent mniejsze niż rok wcześniej w tym samymokresie.
Wracając do danych TNS, dziesięciu czołowych reklamodawcówobcięło swoje budżety łącznie o 5,7 procenta, do poziomu niecoponad 4 miliardów dolarów.
Firma Procter & Gamble - największy amerykański reklamodawca- wydała 674,1 miliona dolarów, czyli o 17,8 procenta mniej niżprzed rokiem. Swoje nakłady zwiększyły z kolei cztery firmy zczołowej dziesiątki - Verizon Communications, Johnson &Johnson, Sprint Nextel i General Electric.
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: TNS: rekordowy spadek nakładów na reklamę w I kw.