“Trudne sprawy” zyskały 500 000 widzów. Nie dają szans konkurencji
Trzeci sezon serialu paradokumentalnego “Trudne sprawy” śledzi o około 500 tys. widzów więcej niż nadawana rok temu pierwsza seria. Polsat w czasie pokazywania produkcji jest zdecydowanym liderem rynku.
“Trudne sprawy” oglądać można w Polsacie w dni powszednie o 14.45. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, po dwóch i pół tygodniach emisji nowych odcinków ich średnia oglądalność wyniosła 1,72 mln widzów, co dało stacji 26,17 proc. udziału w grupie 4+ i 29,38 proc. w 16-49.
W analogicznym okresie ub.r., gdy “Trudne sprawy” dopiero debiutowały na antenie ich widownia wynosiła 1,26 mln osób, a udział Polsatu plasował się na poziomie 20,48 proc.
>>> “Pamiętniki z wakacji 2” pomagają Polsatowi
W paśmie nadawania serialu Polsat jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 14,05 proc. w grupie 4+ zajęła stacja TVN, nadająca wtedy powtórki „Detektywów” i „W11”. Dalej znalazły się: TVP1 (11,25 proc.; m.in. seriale, „Wiadomości”, „Jaka to melodia?”) i TVP2 (7,36 proc., m.in. „Tancerze”, „M jak miłość” i „Chłopi”). Identyczna kolejność stacji była w grupie komercyjnej, ale tam udział Polsatu był ponad razy wyższy niż wynik TVN.
Format oglądają głównie kobiety (64 proc. widowni), osoby w wieku od 10 do 15 lat po pięćdziesiątce, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz widzowie z wykształceniem podstawowym, którzy stanowią 62 proc. widowni.
>>> “Ukryta prawda” TVN wygrywa z “Dlaczego ja?”
“Trudne sprawy” to jeden z trzech formatów paradokumentalnych Polsatu obok “Dlaczego ja?” i “Pamiętników z wakacji”.
Widownia serialu “Trudne sprawy”
Top | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
12-03-2012 | 1 935 055 | 28,44% | 31,35% |
28-02-2012 | 1 864 146 | 25,37% | 26,58% |
01-03-2012 | 1 803 710 | 26,21% | 30,78% |
06-03-2012 | 1 757 199 | 27,46% | 28,13% |
08-03-2012 | 1 719 682 | 25,96% | 30,98% |
Oglądalność produkcji na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat-Trudne... | 1 722 432 | 26,17% | 29,38% |
TVN | 925 623 | 14,05% | 13,52% |
TVP 1 | 741 291 | 11,25% | 7,09% |
TVP 2 | 485 051 | 7,36% | 6,29% |
Profil widowni serialu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 35,96% | 75 |
Kobiety | 64,04% | 123 | |
Wiek | 4-9 | 3,69% | 62 |
10-15 | 6,76% | 101 | |
16 - 19 | 4,69% | 86 | |
20 - 24 | 4,89% | 63 | |
25 - 29 | 5,52% | 62 | |
30 - 34 | 7,01% | 85 | |
35 - 39 | 6,79% | 92 | |
40 - 44 | 5,54% | 85 | |
45 - 49 | 6,14% | 92 | |
50 - 54 | 11,05% | 138 | |
55 - 59 | 8,41% | 108 | |
60 | 29,50% | 143 | |
Wlk. miasta | Wieś | 43,28% | 110 |
< 50 tys. | 28,59% | 122 | |
50-100 tys. | 8,82% | 106 | |
100-200 tys. | 7,67% | 100 | |
> 200 tys. | 11,65% | 55 | |
Zawód | Top management | 2,53% | 26 |
Pracownicy średniego szczebla | 7,62% | 49 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,06% | 106 | |
Emeryci | 38,64% | 153 | |
Inni | 31,16% | 102 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 61,71% | 153 |
Średnie | 23,92% | 74 | |
Wyższe | 3,92% | 27 | |
Inne | 10,45% | 83 |
Dołącz do dyskusji: “Trudne sprawy” zyskały 500 000 widzów. Nie dają szans konkurencji