Trzy miliony widzów lodowego show TVP2
Drugą edycję programu "Gwiazdy tańczą na lodzie" oglądało średnio3,02 mln osób. Jesienna odsłona formatu przyciągnęła blisko 1,5miliona widzów więcej. Mimo spadku oglądalności, TVP 2 z blisko 23proc. udziałem w rynku była w paśmie emisji widowiska stacjąpierwszego wyboru.
Największą oglądalność miał finał programu wyemitowany 23 maja.Zobaczyło go średnio 3,46 mln osób, dając stacji 26,91 proc.udziału w rynku (część 1- 3,1 mln i 24,25 proc. udziału, część 2-3,48mln i 25,61 proc. udziału , część 3- 3, 81 mln widzów i 33,19proc. udziału) - wynika z danych AGB NMR przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
GTNL | Grupa 4+ | Grupa 4+ | (16 - 49) |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
07.03.2008 | 3242681 | 24,10% | 16,39% |
14.03.2008 | 3087680 | 22,61% | 16,82% |
28.03.2008 | 3279666 | 23,32% | 17,17% |
04.04.2008 | 3134602 | 22,60% | 15,81% |
11.04.2008 | 2799388 | 20,69% | 14,36% |
18.04.2008 | 2708271 | 19,03% | 14,07% |
25.04.2008 | 2821674 | 20,97% | 13,82% |
02.05.2008 | 2703373 | 21,29% | 15,98% |
09.05.2008 | 2911178 | 22,82% | 17,11% |
16.05.2008 | 2923939 | 23,51% | 15,13% |
23.05.2008 | 3445849 | 26,91% | 20,75% |
Średnio | 3016416 | 22,58% | 16,19% |
TVP2 dzięki emisji widowiska była liderem pasma. Telewizję TVNśledziło przed telewizorami w tym czasie 2,82 mln widzów (21,11proc. udziałów w rynku), TVP1 2,6 mln widzów (19,48 proc. udziałóww rynku), Polsat - 2 mln widzów (14,96 proc. udziałów w rynku).
Program cieszył się popularnością głównie wśród kobiet. W jegoprofilu widowni dominują mieszkańcy wsi i miast poniżej 50 tysięcymieszkańców, emeryci oraz osoby legitymujące się wykształceniempodstawowym.
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 30,77% | 64 |
Kobiety | 69,23% | 133 | |
Wiek | 4 - 9 | 2,47% | 40 |
10 - 15 | 3,81% | 50 | |
16 - 19 | 2,50% | 40 | |
20 - 24 | 2,88% | 33 | |
25 - 29 | 3,59% | 42 | |
30 - 34 | 6,53% | 83 | |
35 - 39 | 3,99% | 59 | |
40 - 44 | 5,91% | 90 | |
45 - 49 | 5,64% | 73 | |
50 - 54 | 11,68% | 142 | |
55 - 59 | 13,08% | 182 | |
60+ | 37,91% | 206 | |
Wlk.miasta | Wieś | 41,68% | 108 |
< 50 tys. | 22,50% | 95 | |
50-100 tys. | 9,74% | 109 | |
100-200 tys. | 8,49% | 107 | |
> 200 tys. | 17,59% | 84 | |
Zawód | Top management | 6,02% | 73 |
Pracownicy szczeblaśredniego | 10,48% | 78 | |
Pracownicy fizyczni irolnicy | 16,06% | 82 | |
Emeryci | 50,32% | 195 | |
Inne | 17,11% | 52 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 51,39% | 116 |
Średnie | 31,45% | 104 | |
Wyższe | 10,88% | 91 | |
Inne | 6,28% | 45 |
Zyski z bloków reklamowych emitowanych wokół formatu wyniosły 12,7miliona złotych (dane cennikowe, nie uwzględniające rabatów).Stacja jest umiarkowanie zadowolona z wyników programu, jednakprawdopodobnie nie będzie go kontynuować. Show po raz kolejny stałosię bowiem obiektem krytyki licznych środowisk.
Firma Rochstar, produkująca program, świadoma nieprzychylnejatmosfery wokół show, zaproponowała publicznemu nadawcy nowyprojekt - opartą na holenderskiej licencji "Bitwę chórów". Wprogramie mają rywalizować ze sobą chóry, a całość ma być emitowanana żywo w "bogatej" oprawie. TVP2 jest przychylna pomysłowi ipoważnie rozważa umieszczenie widowiska w jesiennej ramówce.
Dołącz do dyskusji: Trzy miliony widzów lodowego show TVP2