SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Trzy nowe kategorie w 15. edycji Effie Awards, znika digital

Ruszyły zgłoszenia do 15. edycji konkursu Effie Awards, nagradzającego efektywność działań komunikacyjnych i osiągane wyniki biznesowe. W tym roku pojawiają się trzy nowe kategorie: motoryzacja, media i rozrywka oraz technology & innovation. Znika natomiast kategoria digital.

Effie Awards jest konkursem doceniającym najbardziej efektywną komunikację marketingową. Kryteria według których, złożone z ekspertów jury, wyłoni zwycięzców to: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, jej rozwinięcie w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.

W tym roku pojawiają się trzy nowe kategorie: motoryzacja, media i rozrywka oraz technology & innovation.

Media i rozrywka - to rozszerzona kategoria media. Można do niej zgłaszać kampanie promujące media, wydawców, stacje telewizyjne, stacje radiowe, czasopisma, a także od tego roku kampanie promujące produkty związane z rozrywką i różne formy spędzania czasu wolnego.
Motoryzacja - ta kategoria została wyłoniona z kategorii „Dobra konsumenckie” ze względu na rosnącą z roku na rok liczbę zgłoszeń marek samochodowych. 
Technology & innovation - to nowa kategoria, która ma promować innowacyjność myślenia. Nie tylko w kontekście strategii i kreacji rozwiązań kreatywnych, ale i w kontekście angażowania konsumenta w przekaz marketingowy poprzez wykorzystanie nowych kanałów czy technologii.

W tym roku zrezygnowano z kategorii digital. Jak tłumaczy Marcin Gaworski, dyrektor zarządzający 180heartbeats + Jung v. Matt i członek komitetu organizacyjnego Effie, obecnie ten obszar stał się nieodłączną częścią komunikacji marketingowej.

- Uważamy, że dla kampanii komunikacji interaktywnej jest miejsce w kategoriach produktowych czy usługowych i w kategoriach specjalnych - dodaje Gaworski.

W tym roku, poza nowymi kategoriami, wydłużono również okres kwalifikacyjny zgłoszeń. W konkursie mogą brać udział kampanie marketingowe realizowane w Polsce od 1 stycznia 2013 do 31 marca 2014 roku.

Jury będzie oceniało projekty zgłoszone w 20 kategoriach (w tym w trzech nowych): artykuły nieżywnościowe, bankowość, dobra konsumenckie, e-commerce / e-services / m-commerce, kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR, leki i suplementy diety, media i rozrywka, motoryzacja, napoje, pro bono, promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoringu kultury i sportu, retail, telekomunikacja, ubezpieczenia i inwestycje, usługi, żywność oraz kategorie specjalne: launch, limited budget, long term marketing excellence, technology & innovation.

Kampanie można zgłaszać do 26 maja (pierwszy termin) oraz 6 czerwca 2014 roku (termin ostateczny).

Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Effie Awards 6 października 2014 r. w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej

Dołącz do dyskusji: Trzy nowe kategorie w 15. edycji Effie Awards, znika digital

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl