"Tu się tworzą historie" nową platformą komunikacyjną Otomoto
Serwis Otomoto (OLX Group) ma nową platformą komunikacyjną 360 stopni – „Tu się tworzą historie”. Nowa strategia komunikacji skupia się na pogłębieniu relacji z klientami i budowaniu zaufania do marki poprzez zaprezentowanie autentycznych historii ludzi, którzy sprzedają auta w tym serwisie. Jej autorem jest agencja Madogz.
Fundamentem nowej platformy komunikacyjnej Otomoto stał się cykl „Prawdziwe historie”, którego motywem przewodnim jest zaprezentowanie wyjątkowych historii samochodów wystawianych w serwisie.
Osadzona w formie reportażu seria doczekała się już 6 odsłon, a każdy kolejny odcinek przedstawiający autentyczną historię pojazdu i jego właściciela, wyróżniał się ładunkiem emocjonalnym i spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem milionów widzów.
Teraz format przeszedł ewolucję i z niewielkiej aktywacji w mediach społecznościowych stał się osią platformy „Tu się tworzą historie”, na której marka Otomoto oparła całość działań komunikacyjnych.
- W ramach platformy “Tu się tworzą historie” zrezygnowaliśmy z komunikacji opartej na benefitach racjonalnych, czy opowiadającej bezpośrednio o marce. Zamiast tego skupiamy się na budowaniu zaufania do marki poprzez pokazanie autentycznych ludzi - indywidualnych sprzedawców aut na Otomoto i ich historii. Wyniki dotychczasowych kampanii z serii „Prawdziwe historie” i badań konsumenckich utwierdziły nas w przekonaniu, że postawienie na kompleksową komunikację opartą o ten format, to właściwy wybór. Pogłębianie więzi emocjonalnej w postrzeganiu marki wygeneruje dodatkowe korzyści dla obecnych użytkowników - mówi Łukasz Juskowiak, head of marketing w Otomoto.
Niezwykła para z niezwykłym samochodem
Najnowsza kampania Otomoto ruszyła na początku listopada, a jej osią jest spot telewizyjny. Jego bohaterami są znani z ubiegłorocznej świątecznej odsłony „Prawdziwych historii” - pan Krzysztof z panią Agnieszką, niezwykła para z równie niezwykłym samochodem: DeLoreanem DMC-12. To auto, które jest marzeniem wielu miłośników motoryzacji, a także symbolicznym wehikułem czasu z filmu “Powrót do przyszłości”.
- Kiedy ruszaliśmy z pierwszymi “Prawdziwymi historiami”, opowiadając historię wnuczki sprzedającej Wartburga odkupionego przed laty od dziadka za symboliczne ciasto, nie spodziewaliśmy się tak spektakularnego sukcesu i efektu wiralowości. Okazało się, że widzowie - nasi klienci - chcą poznać ludzką stronę ogłoszeń na Otomoto, a samochody są w życiu Polek i Polaków wyjątkowo ważne i wywołują lawinę emocji. Podczas każdej kolejnej kampanii z tego cyklu dostawaliśmy tysiące komentarzy, ludzie chcieli z nami rozmawiać, dzielić się swoimi wspomnieniami. Postanowiliśmy przeprowadzić badania, które ostatecznie potwierdziły naszą tezę, że “Prawdziwe Historie” to doskonały fundament platformy komunikacyjnej - mówi Patrycja Pawłowska, social media lead w Otomoto i pomysłodawczyni cyklu „Prawdziwe historie”.
Kampania potrwa do końca grudnia. Centrum kampanii jest 30-sekundowy spot wideo, który będzie wyświetlany w kanałach tematycznych TVP, Polsatu i TVN-u. Działania promocyjne obejmą również emisję spotów w kinach, serwisach VOD oraz w radiu. Dodatkowo kampania będzie wspierana reklamą na nośnikach OOH w ośmiu największych miastach w Polsce oraz aktywacjami ambientowymi. Kampanię wspierają działania online, w ramach których spot i dedykowane kreacje reklamowe pojawią się na platformach Facebook, TikTok i YouTube. Uzupełnieniem działań promocyjnych w kanałach digitalowych będą publikacje influencerów na Instagramie i TikToku oraz materiały w kanałach własnych Otomoto.
Za koncept kreatywny, planowanie i realizację kampanii odpowiada agencja Madogz. Reżyserem spotu jest Jan Foryś, a autorem zdjęć jest dom produkcyjny Lucky Luciano.
Dołącz do dyskusji: "Tu się tworzą historie" nową platformą komunikacyjną Otomoto