SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP Info zaczyna akcję „w obronie wolności słowa”, czeka na poparcie od widzów (wideo)

TVP Info rozpoczęło akcję antenową „W obronie wolności słowa”, w której sprzeciwia się ogłoszonemu przez Platformę Obywatelską planowi likwidacji tego kanału. Stacja zachęca widzów do przekazywania jej poparcia telefonicznie i mailowo.

Ogłoszona w piątek po południu akcja to odpowiedź TVP Info na zapowiedzi likwidacji kanału, do których niedawno wrócili politycy Platformy Obywatelskiej.

-  Chcemy walczyć o wolność słowa w mediach. Uruchamiamy specjalną infolinię i skrzynkę mailową, gdzie widzowie i czytelnicy mogą przekazać swoje poparcie - zapowiedziano na portalu internetowym stacji. - Swoje poparcie widzowie i czytelnicy mogą przekazać, dzwoniąc na specjalną infolinię pod numerem (22) 50 70 410, a także kontraktując się elektronicznie pod adresem: wolnoscslowa@tvp.pl - poinformowano.

Dziennikarze prowadzący popołudniowe pasmo w TVP Info przypomnieli, że w stacji prezentowane są różnorodne treści, które przygotowują także reporterzy z ośrodków regionalnych. Przypomnieli zapowiedzi polityków PO o likwidacji kanału.

Na „pasku” pokazywano wtedy napisy: „Atak Platformy Obywatelskiej na wolność słowa”, „Platforma Obywatelska chce pozbawić Polaków informacji” oraz „Platforma Obywatelska niszczy pluralizm mediów”.

W ramach akcji nad „paskiem” umieszczono hasło „W obronie wolności słowa” zapisane na czarno.

Po godz. 15 wyemitowano pierwsze opinie wypowiedziane telefonicznie przez widzów.

PO zbiera podpisy pod ustawą likwidującą TVP Info i abonament

Postulat likwidacji TVP Info ogłoszono w zeszły weekend podczas konferencji liderów Platformy Obywatelskiej. - Pamiętacie jak w kampanii wyborczej mówiliśmy jasno o tym, by zlikwidować TVP Info, abonament RTV. Już dość tej fabryki kłamstwa i manipulacji, przecież to ma wpływ na nas wszystkich - szczucie Polaków na Polaków, przez cały czas manipulacja. Tego nie może być, mamy tego dosyć - podkreślił Rafał Trzaskowski, wiceprzewodniczący PO i prezydent Warszawy.

-  I dlatego już w poniedziałek zaczynamy zbierać podpisy pod obywatelskim projektem ustawy o likwidacji TVP Info i abonamentu, bo wybieramy prawdę i równe warunki w wyborach" - zapowiedział.

W środę duża część mediów prywatnych przeprowadziło pod hasłem „Media bez wyboru” protest przeciw zapowiedzianemu przez Ministerstwo Finansów podatkowi od przychodów reklamowych. Przez dobę normalnych programów nie nadawały stacje telewizyjne i radiowe, a treści nie publikowany serwisy internetowe, informując jedynie, o co chodzi w tej akcji. Kilkadziesiąt dzienników na pierwszych stronach zamieściło wspólny list protestacyjny.

Kanały i programy informacyjne TVN i Polsatu dużo czasu temu protestowi poświęciły też w czwartek, w TVN24 na „pasku” często pokazywano napis „Haracz na media”, a w dolnym rogu ekranu dodano hasło „Media bez wyboru”. Obaj nadawcy podkreślali też, że w 2019 roku zapłacili więcej podatku CIT niż TVP i Polskie Radio.

W TVP Info krytycznie komentowano tę akcję, na „pasku” stwierdzono, że „niemieckie media dla Polaków nie chcą płacić składki na polską służbę zdrowia, kulturę i zabytki”.

Czarne plansze emitowane przez wiele stacji prywatnych przełożyły się na bardzo wysoką oglądalność TVP1, TVP2 i TVP Info.

TVP z kolejną rekompensatą abonamentową

W 2019 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia br. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.

Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

Pod koniec stycznia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę budżetową na 2021 rok. Zapisano w niej, że Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymają z budżetu państwa do 1,95 mld zł rekompensaty za utracone wpływy z abonamentu rtv.

Dołącz do dyskusji: TVP Info zaczyna akcję „w obronie wolności słowa”, czeka na poparcie od widzów (wideo)

290 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Matt91
Ta pisowska telewizja mnie już niczym nie zaskoczy w sensie negatywnym.....
0 4
odpowiedź
User
Matt91
Ta pisowska telewizja mnie już niczym nie zaskoczy w sensie negatywnym.....
0 3
odpowiedź
User
POLO
TVP INFO i programy informacyjne TVP nie należy zlikwidować, tylko odpolitycznić.
0 0
odpowiedź