„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce
W okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od września 2012 roku do lutego 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 10,64 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,47 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,50 proc., która zanotowała spadek o 0,75 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,68 proc. pytanych (spadek o 1,24 pkt. proc.).
Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,32 proc., czyli o 1,49 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziewiątej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 5,81 proc. osób, czyli o 2,03 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień 2012 – luty 2013 | wrzesień 2011 – luty 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 10,64% | 12,47% |
Claudia | 8,50% | 9,25% |
Cztery Kąty | 7,68% | 8,92% |
Focus | 7,32% | 8,81% |
Murator | 7,21% | 7,63% |
Poradnik Domowy | 7,01% | 8,03% |
Kobieta i Życie | 6,70% | 7,42% |
Dobre Rady | 6,03% | 6,49% |
Przyślij Przepis! | 5,81% | 3,78% |
Świat Kobiety | 5,59% | 6,20% |
Olivia | 5,41% | 6,85% |
Przepisy Czytelników | 5,37% | 5,67% |
Komputer Świat | 5,26% | 5,52% |
Mój Piękny Ogród | 5,09% | 5,89% |
National Geographic | 4,93% | 5,59% |
Avanti | 4,76% | 5,51% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 4,42% | 4,90% |
Świat Wiedzy | 4,22% | 3,86% |
Glamour | 3,82% | 4,58% |
Pani | 3,68% | 3,98% |
Działkowiec | 3,61% | 4,97% |
Mamo To Ja | 3,52% | 4,20% |
Świat Zdrowia | 3,27% | 1,93% |
CD Action | 2,90% | 3,47% |
CKM | 2,86% | 3,19% |
Joy | 2,64% | 3,29% |
Cosmopolitan | 2,57% | 3,25% |
Zwierciadło | 2,49% | 2,61% |
Dom & Wnętrze | 2,49% | 2,87% |
Moje Mieszkanie | 2,42% | 3,26% |
PC Format | 2,29% | 2,93% |
Elle | 2,22% | 2,46% |
Focus Historia | 2,14% | 1,88% |
Moje Gotowanie | 2,12% | 2,81% |
Playboy | 2,07% | 2,30% |
Moda na Zdrowie | 2,03% | 2,03% |
Auto Motor i Sport | 1,98% | 2,36% |
Dobre Wnętrze | 1,87% | 1,87% |
Uroda | 1,87% | 2,16% |
M jak mieszkanie | 1,83% | 2,51% |
Dziecko | 1,74% | 1,92% |
TopGear | 1,74% | 1,84% |
Auto Świat Poradnik | 1,71% | 1,66% |
Twoje Dziecko | 1,70% | 1,89% |
Przepis na Zdrowie | 1,70% | - |
Men's Health | 1,68% | 1,92% |
PC World | 1,64% | 2,12% |
Charaktery | 1,64% | 1,78% |
Zdrowie | 1,64% | 2,18% |
Logo | 1,62% | 1,98% |
National. Geographic. Traveler | 1,61% | 1,62% |
Świat Motocykli | 1,59% | 1,87% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,54% | 1,66% |
Ładny Dom | 1,52% | 1,91% |
Kuchnia | 1,45% | 1,95% |
Wróżka | 1,35% | 1,56% |
Chip | 1,32% | 1,58% |
Magazyn Futbol | 1,29% | 1,66% |
Na ścieżkach życia | 1,27% | 1,10% |
Twój Maluszek | 1,23% | 1,66% |
Przepis na Ogród | 1,19% | 1,34% |
Forbes | 1,17% | 1,28% |
Burda | 1,14% | 1,45% |
InStyle | 1,10% | 1,29% |
Film | 1,08% | 1,59% |
Bravo Girl | 1,05% | 1,54% |
Majster | 1,05% | 1,19% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,04% | - |
Vita | 1,02% | 1,27% |
M jak Mama | 0,94% | 1,26% |
21. wiek | 0,91% | 0,90% |
Zbuduj Dom | 0,87% | 1,02% |
Reader's Digest | 0,83% | 1,04% |
Twist | 0,82% | 1,18% |
Podróże | 0,70% | 0,72% |
Weranda | 0,67% | 0,79% |
Shape | 0,67% | 0,71% |
Sukces | 0,65% | 0,66% |
Hot Moda & Shopping | 0,58% | 0,73% |
Voyage | 0,56% | 0,79% |
Architektura-Murator | 0,55% | 0,47% |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno | 0,48% | - |
Żagle | 0,47% | 0,38% |
Fun Club | 0,42% | 0,59% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,07 proc. pytanych, czyli o 0,51 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień 2012 – luty 2013 | wrzesień 2011 – luty 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,07% | 2,58% |
Komputer Świat Gry | 1,41% | 1,68% |
Auto Świat 4x4 | 1,32% | 2,02% |
Sól i Pieprz | 0,78% | - |
Elle Decoration | 0,63% | 0,67% |
Weranda Country | 0,35% | 0,31% |
Witaj w Podróży | 0,20% | 0,18% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2011 roku do lutego 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków i w okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku na losowej próbie 23 112 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Od stycznia do lutego 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „SENS Rozwój Zdrowie Piękno”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce