„W Sieci Historii” wyprzedziło „Focus Historia” - dane pism popularnonaukowych i historycznych
W styczniu 2015 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród magazynów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „W Sieci Historii”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 102 993 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 0,97 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 15,52 proc. i wyniósł 65 557 egz.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu, wynoszący 31,04 proc. do poziomu 7 770 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem wyniosła 30 588 egz., po spadku o 3,60 proc.
We wrześniu ub.r. miesięcznik ten wpisany został do rejestru tytułów kontrolowanych przez ZKDP - do bazy Związku trafiły tegoroczne wyniki rozpowszechniania tego pisma (więcej na temat).
Drugie miejsce zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 196 egz., po spadku o 21,29 proc. W styczniu 2014 roku tytuł ten był liderem.
Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 23 206 egz., po spadku o 23,66 proc. - największym w rankingu miesięczników historycznych.
ZKDP | styczeń | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 159 977 | 102 993 | 102 993 | 164 979 | 104 005 | 104 005 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 129 132 | 65 607 | 65 557 | 150 000 | 77 651 | 77 601 |
21. Wiek | 16 500 | 7 770 | 7 770 | 22 970 | 11 267 | 11 267 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
W Sieci Historii | 60 000 | 30 698 | 30 588 | 85 870 | 31 830 | 31 730 |
Focus Historia | 45 045 | 25 196 | 25 196 | 61 000 | 32 011 | 32 011 |
Newsweek Polska Historia | 50 990 | 23 206 | 23 206 | 54 998 | 30 397 | 30 397 |
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 29,03 proc., pochwalić się mógł magazyn „W Sieci Historii”. Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „21. Wiek” - było to 15,11 proc.
ZKDP | miesiąc | |||||
Wirtualnemedia.pl | styczeń 2015 | grudzień 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 159 977 | 102 993 | 102 993 | 159 935 | 93 948 | 93 948 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 129 132 | 65 607 | 65 557 | 109 000 | 57 408 | 57 358 |
21. Wiek | 16 500 | 7 770 | 7 770 | 16 949 | 9 153 | 9 153 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
W Sieci Historii | 60 000 | 30 698 | 30 588 | 59 999 | 23 816 | 23 706 |
Focus Historia | 45 045 | 25 196 | 25 196 | 44 000 | 19 916 | 19 916 |
Newsweek Polska Historia | 50 990 | 23 206 | 23 206 | 51 997 | 25 433 | 25 433 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „W Sieci Historii” wyprzedziło „Focus Historia” - dane pism popularnonaukowych i historycznych