Wisła Kraków sprzedała w internecie akcje za 4 mln zł. Promowała to hasłem „Moja, Twoja, nasza Wisła” (wideo)
Klub piłkarski Wisła Kraków zaczął we wtorek na platformie crowdfundingu udziałowego Beesfund sprzedaż pakietu 5,1 proc. swoich akcji za łącznie 4 mln zł. Wspierają to działania reklamowe pod hasłem „Moja, Twoja, nasza Wisła”. Przez dobą udało się sprzedać wszystkie wystawione akcje.
Od drugiej połowy ub.r. Wisła Kraków przeżywała ogromne problemy finansowe. Pod koniec grudnia przeprowadzono nieudaną sprzedaż klubu dwójce nieznanych inwestorów, co spowodowało krótki paraliż zarządzania klubem i zawieszenie jego licencji na grę w Lotto Ekstraklasie.
Na początku stycznia powołano nowe władze Wisły, a 4 mln zł pożyczki na najpilniejsze potrzeby udzielili jej piłkarz Jakub Błaszczykowski, prezes Synerise Jarosław Królewski oraz prezes Gremi Media Tomasz Jażdżyński. W efekcie klub odzyskał licencję i zaczął sprzedaż karnetów. Wspiera to kampania reklamowa pod hasłem „#prawdziwaWisła”, przygotowana non profit przez agencję Brainbox.
W Wiśle rozpoczęto też gruntowną restrukturyzację, m.in. rozwiązano część umów i zmniejszono zatrudnienie. Udało się zatrzymać najważniejszych zawodników.
Wisła sprzedała akcje ze 4 mln zł
We wtorek rano na platformie crowdfundingu udziałowego Beesfund ruszyła sprzedaż akcji Wisły Kraków. Klub oferuje 40 tys. akcji po 100 zł. Mogą je kupować wszyscy zainteresowani internauci.
Sprzedaż zaplanowano do 19 lutego. Oferowany pakiet akcji ma stanowić 5,1 proc. podwyższonego kapitału Wisły.
Przedstawiciele klubu nie ukrywają, że to ryzykowna inwestycja. - Jest to wciąż inwestycja wysokiego ryzyka, ale także ogromna szansa dla społeczności Wisły Kraków na stanie się pełnoprawnym akcjonariuszem ich klubu. Powodzenie planowanej emisji przybliży nas w istotny sposób do zapewnienia licencji na kolejny sezon - stwierdzono w opinie oferty.
Podkreślono też wartość symboliczną akcji klubu. - Dokument ten stanowić będzie symbol zjednoczenia wiślackiej społeczności. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce. Każda osoba, która zakupi akcje otrzyma imienny dokument. Prawdziwy kibic nie może przepuścić okazji, aby stać się właścicielem swojego ukochanego klubu - czytamy w opisie.
Do kupowania akcji mają zachęcać dodatkowe korzyści. Na przykład przy zakupie za minimum 200 zł dostaje się m.in. specjalną opaskę, a przy minimum 300 zł - także plakat. Przy kupnie za minimum 10 tys. zł przyznawana jest koszulka Wisły z podpisami zawodników, a za 50 tys. zł lub więcej - podwójny karnet VIP Gold na rundę wiosenną oraz kolację z członkami zarządu i rady drużyny
Akcje rozchodzą się w bardzo szybkim tempie. Do wtorkowego wieczora ponad 6 tysiąca osób kupiło je za ponad 2,5 mln zł. Natomiast w środę rano osiągnięto poziom 4 mln zł.
Specjalny spot promocyjny
Sprzedaż wspierał m.in. spot reklamowy pod hasłem „Moja, Twoja, nasza Wisła”. Pokazane są w nim różne osoby, które poprzez kupno akcji stają się współwłaścicielami klubu - zarówno przeciętni kibice, jak też jego nowy prezes Rafał Wisłocki.
Wasza @WislaKrakowSA ! @jarokrolewski w wywiadzie o emisji akcji https://t.co/L7mn4GJBRA Szczegóły tutaj https://t.co/4XuJaJGcPY pic.twitter.com/e0oTj6yfCI
— Tomasz Jażdżyński (@jazdzynski) 5 lutego 2019
Od połowy stycznia Wisła Kraków sprzedała ponad 9 tys. karnetów na rundę wiosenną. Ich sprzedaż wspierają różne aktywności w mediach społecznościowych, m.in. nominowanie się przez osoby związane z klubem do różnych zadań, które wykonają, kiedy zostanie kupionych ponad 10 tys. karnetów.
Akcja nabiera tempa, mamy już ponad 9000 sprzedanych karnetów. Z jakim wyzwaniem zmierzy się Sławomir Peszko? 👊
— Wisła Kraków SA (@WislaKrakowSA) 4 lutego 2019
▶️ https://t.co/sPmrDHPz98
▶️ https://t.co/K5fHWRMxVS pic.twitter.com/8rL9hc1Zyf
W planach zwiększenie wpływów i znalezienie inwestora
W ofercie sprzedaży akcji wśród krótkoterminowych planów Wisły Kraków wymieniono zwiększenie dodatkowych przychodów, m.in. z koszulek i gadżetów oraz zacieśnienie współpracy z głównym sponsorem, którym od wiosny 2017 roku jest firma bukmacherska LV BET.
Klub jest też w trakcie przedłużania okresów spłaty zadłużenia wobec swoich głównych wierzycieli. Na 28 stycznia Wisła Kraków miała 80,9 mln zł zobowiązań, z czego 43 mln zł poprzez swojego właściciela TS Wisła wobec Tele-Foniki, która w latach 1997-2016 była właścicielem klubu. Z kolei 15,8 mln zł to zewnętrzne zobowiązania spore i te wobec agentów, a 2,1 mln zł - wobec zawodników.
Głównym celem Wisły jest znalezienie inwestora strategicznego.
Po 20 meczach bieżącego sezonu Lotto Ekstraklasy Wisła Kraków zajmuje ósme miejsce w tabeli z 29 pkt. Wiosenna część rozgrywek zacznie się w najbliższy weekend.
Dołącz do dyskusji: Wisła Kraków sprzedała w internecie akcje za 4 mln zł. Promowała to hasłem „Moja, Twoja, nasza Wisła” (wideo)
A może to jest na spłatę wcześniej zaciągniętego u kogoś innego długu ?
Tak, czy siak nie wróżę Wiśle nic dobrego. To tylko przedłużanie agonii - aby dograć sezon do końca.