Właściciel „Wprost” i „Do Rzeczy” z 2,04 mln zł zysku przy 6,67 mln zł przychodów
W pierwszym kwartale br. PMPG Polskie Media, większościowy udziałowiec wydawców „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 36,9 proc. do 6,67 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę ze 106 tys. zł straty do 2,04 mln zł zysku.
Przychody gotówkowe PMPG Polskie Media poszły w dół rok do roku z 9,86 do 6,39 mln zł, wpływy barterowe - z 708 do 277 tys. zł.
W kwietniu ub.r. firma zakończyła wydawanie papierowej wersji „Wprost”, od maja ub.r. tygodnik ukazuje się tylko w odsłonie cyfrowej. W komunikacie prasowym wyliczyła, że w minionym kwartale zmalały przychody ze sprzedaży reklam drukowanych, projektów eventowych (w sumie o 1,7 mln zł) i sprzedaży prasy (o 0,8 mln zł), za to o 2 mln zł wzrosły wpływy z reklam internetowych.
Pozostałe przychody sprzedażowe poszły w górę z 300 tys. zł do 1,42 mln zł.
Jednocześnie firma mocno ograniczył wydatki. Koszty sprzedaży poszły w dół z 4,26 do 2,3 mln zł, koszty ogólnego zarządu - z 1,87 do 1,53 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 605 do 376 tys. zł. Z kolei odpisy zawiązywane i rozwiązywane w zeszłym kwartale ostatecznie zwiększyły wynik o 2,1 mln zł.
- Wyniki pierwszego kwartału, a przede wszystkim pozytywna dynamika wskaźników finansowych pokazują, że po roku gruntownych zmian nasza organizacja w pełni przystosowała się do nowej rzeczywistości, a przyjęta strategia przynosi rezultaty - komentuje Jolanta Kloc, wiceprezes PMPG Polskie Media nadzorująca obszar finansowy.
Zysk EBITDA firmy poszedł w górę z 36 tys. zł do 1,28 mln zł, wynik operacyjny - z 225 tys. zł straty do 961 tys. zł zysku, a wynik netto - ze 106 tys. zł straty do 2,04 mln zł zysku.
- Obejmując funkcję prezesa zarządu deklarowałam, że moim celem jest, aby „wytrwale, krok za krokiem, dokonać zmian i dokończyć transformację cyfrową spółki, aby PMPG była nowoczesną, sprawną organizacją, która efektywnie wdroży projekty rozwojowe i stworzy ciekawe możliwości dla jej pracowników.” Wyniki pierwszego kwartału napawają optymizmem, wskazują, że podążamy dobrą drogą - uważa Katarzyna Gintrowska, od początku kwietnia br. prezes PMPG Polskie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W połowie lutego PMPG Polskie Media zawarła list intencyjny dotyczący możliwej współpracy w zakresie swojej transformacji cyfrowej z brytyjską spółką Quadtalent Europe i chińską North Summit Capital GP.
PMPG Polskie Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy, do szefa jej rady nadzorczej Michała M. Lisieckiego należą akcje stanowiące 62,4 proc. kapitału firmy. W poniedziałek na koniec sesji kurs spółki wynosił 4,40 zł, co daje kapitalizację w wysokości 43,6 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Właściciel „Wprost” i „Do Rzeczy” z 2,04 mln zł zysku przy 6,67 mln zł przychodów