Grand Prix pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards dla kampanii Random platformy Storytel
Wczoraj ogłoszono wynik pierwszej polskiej edycji konkursu YouTube Works Awards. Grand Prix zdobyła kampania Storytela "Random, a multiplatform lovestory". W gronie laureatów znalazły się też Pyszne.pl, Centrum Praw Kobiet, OLX oraz ING Bank Śląski.
Po raz pierwszy odbył się w Polsce konkurs, w którym marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, a także niezależni twórcy mogli zgłaszać kampanie wykorzystujące platformę YouTube, które zrealizowały założone cele w okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 roku.
Kampanie były oceniane nie tylko pod kątem tego, jak wykorzystany został w nich YouTube jako narzędzie, ale także czy efektywnie ten kanał został włączony w całościową komunikację i czy pomysł był oparty o ciekawe dane i insighty. Zgłoszone projekty oceniło w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertów branży reklamowej, marketingowej oraz mediów.
Oto lista nagrodzonych w poszczególnych kategoriach:
Multiscreen Excellence
Pyszne.pl & Kanał Sportowy – kampania na UEFA EURO 2020
Zaangażowana agencja: Sport Brokers
Ingenious Insight
Porozmawiajmy o PIE@#&%!$ - kampania ING Banku Śląskiego
Zaangażowane agencje: GONG, MullenLowe Media Hub, 24/7 Communication
Action Driver
Fanatyk. Historia Prawdziwa - Grupa OLX sp. z o.o.
Zaangażowane agencje: 23HEROES, F25
Creative Effectiveness
Random. Wieloplatformowa historia miłosna - kampania Storytel
Small budget, big results
Stop Kobietobójstwu! - kampania Centrum Praw Kobiet
Zaangażowane agencje: Dziadek do orzechów, OTO Film
Grand Prix, czyli nagrodę honorującą najlepszą kampanię spośród zgłoszonych, która według jury w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych, zostało przyznane kampanii “Random” marki Storytel.
Jak komentuje Marek Myślicki, PR & strategic partnerships director w GetHero i juror YouTube Works Awards, „Random” był kampanią obecną na różnych platformach, a jej kreatorzy doskonale zdawali sobie sprawę z tego, do czego mogli wykorzystać YouTube. - Perfekcyjnie skroili materiały na YouTube na potrzeby przyciągnięcia targetowanej grupy i wciągnęli ich w historię angażującą różne platformy - takie jak Spotify czy docelowo Storytel. Historia znalazła swoje zakończenie na YouTube w postaci klipu muzycznego, który został obejrzany 11 milionów razy - mówi.
Iwona Piwek, head of video sales w Google podkreśla, że pierwsza polska edycja YouTube Works wywołała spore zainteresowanie - zgłoszonych zostało aż 96 kampanii, dotyczących bardzo różnych dziedzin: od e-commerce, poprzez branżę finansową, technologiczną po FMCG. - Większość z marek, które zgłosiły swoje kampanie to duże organizacje z wyrobioną pozycją w branży, jednak pojawiły się także zgłoszenia od małych i średnich przedsiębiorstw lub podmiotów niekomercyjnych – mówi.
– Warto zauważyć, że większość zgłoszonych kampanii wykorzystywała przynajmniej dwa różne narzędzia dostępne w serwisie YouTube, a na efektywność prowadzonych działań przełożyło się połączenie kilku kanałów: oprócz YouTube wykorzystywane były telewizja, social media oraz działania influencerów. Mam nadzieję, że za rok zobaczymy jeszcze więcej kreatywnych i efektywnych kampanii na YouTube, które zaangażują odbiorców i będą miały szansę powalczyć o zwycięstwo w kolejnej edycji YouTube Works – dodaje Iwona Piwek.
YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyło się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii, a wśród nagrodzonych prac znalazły się m.in. kampania Nike, aplikacji randkowej Match, Comedy Central. Do tego grona dołączają w tym roku zwycięskie kreacje z Polski.
Partnerem merytorycznym konkursu YouTube Works jest firma Kantar. Za realizację konkursu YouTube Works odpowiadają Kantar i Freundschaft. Kampanie promocyjne obu projektów stworzyła agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT i zrealizowała je we współpracy z Monday Comms.
Dołącz do dyskusji: Grand Prix pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards dla kampanii Random platformy Storytel