Burda zwolni 71 pracowników. Będą dodatkowe odprawy
Burda Media Polska, która z końcem roku zamyka ponad 20 magazynów drukowanych, zdecydowała o zwolnieniach grupowych. Z firmą do końca roku rozstanie się grupa 71 pracowników i kilkunastu współpracowników. Jednocześnie blisko 10 osób z obszarów objętych redukcjami otrzymało propozycję zatrudnienia w innych zespołach. Zwalnia pracownicy o bardzo długim stażu pracy mogą liczyć na dodatkowe odprawy.
Wszyscy pracownicy objęci zwolnieniami zostali już o tym poinformowani. Osoby objęte redukcją zatrudnienia pochodzą zarówno z zamykanych tytułów, jak i zespołów wsparcia biznesu. - Po zakończeniu obecnego procesu redukcji zatrudnienia zespół Burda Media Polska będzie liczył ok. 410 pracowników i współpracowników - poinformowała Wirtualnemedia.pl Burda Media Polska.
W komunikacie spółka podała, że w ramach trwających konsultacji z przedstawicielami pracowników, a także managerami i redaktorami naczelnymi zamykanych tytułów przygotowała dla wieloletnich pracowników dodatkowe świadczenia finansowe i pakiety wsparcia.
- Pracownicy o stażu powyżej 15 lat mogą otrzymać łącznie od 7 do 9 miesięcy wynagrodzenia podstawowego (wynagrodzenie w okresie wypowiedzenia, odprawa, dodatkowe wynagrodzenie od Burda), a także rozszerzony program wsparcia w poszukiwaniu pracy. Zaproponowane świadczenia finansowe zakładają, że oprócz odpraw przewidzianych przepisami prawa pracownicy o stażu powyżej 15 lat mogą otrzymać od Burdy do 33 tysięcy złotych dodatkowego wsparcia. Jednocześnie do stażu pracy wliczą się wszystkie lata pracy w przejętych przez Burdę wcześniej wydawnictwach (np. Edipresse, G+J, inne) w tym okres zatrudnienia na podstawie umów cywilnoprawnych w tych wszystkich podmiotach - podano w komunikacie.
- Wszyscy pracownicy oprócz pakietów przewidzianych przepisami prawa otrzymają możliwość odkupu sprzętu komputerowego (laptop, monitor, telefon) na wyjątkowo preferencyjnych warunkach, sfinansowania pomocy psychologicznej oraz pokrycia kosztów nauki języka angielskiego na firmowej platformie e-learning. Ponadto osoby dotknięte redukcjami zostaną zwolnione z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia - z jednoczesnym zachowaniem prawa do wynagrodzenia za ten okres - podała Burda.
Dodatek finansowy i wymienione wyżej świadczenia obejmą także osoby, które współpracują z Burdą w oparciu o umowę zlecenia lub prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, a z którymi Burda zakończy współpracę.
Wszyscy pracownicy objęci obecnymi redukcjami skorzystają, także z grudniowego wsparcia finansowego w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Pracowniczych
Burda zamyka ponad 20 magazynów
Burda o planie likwidacji tytułów prasowych informowała pod koniec października. Jak informowaliśmy zamknięte zostaną takie tytuły jak: "Claudia", "Dobre rady", "Moje Gotowanie", "Sól i pieprz", "Sielska Kuchnia", "Przyślij Przepis", "Mój Piękny ogród", "Przepis na ogród", "Kocham ogród", "Ogrodnicze ABC", "Zdrowie z natury", "Burda Style", "Szycie krok po kroku", "Cienie i blaski", "Historie kryminalne", "Co przyniesie los", "W mroku", "Okruchy życia", "Prawdziwe życie", "Sekrety serca", "Uczucia i tęsknoty", "Uwierz w przeznaczenie", "Wiara i nadzieja", "Życie bez recepty", "Życie po życiu", "Part"y i "Sielskie życie"
Znikną też wydania specjalne zamykanych tytułów. Ostatnie numery ukażą się na rynku do końca grudnia 2022 r.
- Zamykane obecnie magazyny generują w 2022 roku niewielkie zyski, a biorąc pod uwagę sytuację makroekonomiczną, nie widzimy możliwości wzrostu w tym obszarze. Ponadto zamykane segmenty w większości przypadków nie mają istotnego potencjału digitalowego, który byłby w stanie zrównoważyć spadek przychodów w obszarze magazynów drukowanych - wyjaśniła firma.
- Dlatego zdecydowaliśmy, że w 2023 roku w obszarze print pozostaną w portfolio Burda Media Polska tylko magazyny wspierające rozwój naszych multimedialnych marek "Elle", "Elle Decoration", "Glamour", "Viva" i "National Geographic Polska", których częścią jest zarówno print, digital, jak i eventy. W naszym wypadku są to segmenty wzrostowe, nawet w ramach obecnego spowolnienia gospodarczego - dodano w komunikacie.
Większość tytułów, które zostają w portfolio, to pisma wydawane na licencjach (poza "Viva!").
1 kwietnia br. Burda Media Polska sfinalizowała umowę zakupu wydawnictwa Edipresse Polska od szwajcarskiej Edipresse Group. Od 1 lipca połączone organizacje działają jako Burda Media Polska. Połączoną spółką jako CEO kieruje Maciej Klepacki.
Burda Media Polska w 2021 r. - jeszcze przed finalizacją przejęcia Edipresse Polska, ale już po kupnie e-drogerii Coclolita - osiągnęło wzrost przychodów o 58 proc. do 206,4 mln zł. Firma była nadal na minusie (strata netto wyniosła 8,57 mln zł). Z kolei Edipresse Polska zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 25,1 proc. do 92.36 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów o 30,7 proc. jego zysk netto wzrósł z 1,53 do 3,72 mln zł.
Burda to nie jedyny wydawca, który likwiduje tytuły drukowane. W czwartek Wydawnictwo Bauer podało, że zamyka pięć tytułów i zwalnia dziewięć osób. Z kolei Ringier Axel Springer Polska zamyka drukowaną wersję "Auto Świata", zmniejsza częstotliwość wydawania "Przeglądu Sportowego" i zwalnia ok. 100 etatowych pracowników.
Dołącz do dyskusji: Burda zwolni 71 pracowników. Będą dodatkowe odprawy