99-proc. wzrost wydatków na mobilną reklamę
28,6 miliona funtów zostało w ubiegłym roku wydanych w WielkiejBrytanii na mobilną reklamę.
To o 99,2 procenta więcej w porównaniu z rokiem 2007 - wynika zewspólnego raportu Internet Advertising Bureau (IAB) iPricewaterhouseCoopers (PwC).
Kluczowa dla tego wzrostu była rosnąca popularność mobilnegointernetu. W grudniu ubiegłego roku korzystało z niego 11 milionówbrytyjskich użytkowników, w porównaniu do 8,6 miliona rokwcześniej.
50,2 procenta (14,4 mln funtów) wydatków stanowiły płatnereklamy w wyszukiwarkach, a pozostałe 49,8 procenta (14,2 mlnfuntów) reklama typu display, obejmująca banery, linki tekstowe,reklamy przed i po treściach wideo oraz reklamy w grach.
W swoim raporcie IAB i PwC nie uwzględniły wydatków na reklamę wwiadomościach SMS i MMS. W badaniu uczestniczyło 21 firmreprezentujących setki stron internetowych, m.in. Bauer, Orange,BSkyB, The Sun, The Guardian, Yahoo i Microsoft.
źródło: UTalkMarketing
Dołącz do dyskusji: 99-proc. wzrost wydatków na mobilną reklamę