Allegro.pl i Gazeta.pl awansują, a Interia.pl spada
Grupa Google.pl to bez zmian najpopularniejsza witryna w Polsce - wynika z majowych danych z badania Megapanel PBI/Gemius, które opracowane zostały według zmodyfikowanej metodologii oraz zaprezentowane w nowym układzie (m.in. ranking po domenach). O dwa miejsca spadła Grupa Interia.pl, awansowały zaś Grupa Allegro.pl i Gazeta.pl.
W zestawieniu grup witryn i witryn niezagregowanych (to jest to samo zestawienie, które publikowaliśmy co miesiąc, zawierające wszystkie serwisy danego wydawcy, niezależnie od ich domeny, zmieniła się jednak jego nazwa), liderem jest Grupa Google.pl, która miała w maju br. 15,4 mln realnych użytkowników. Na drugim miejscu znalazła się Grupa Onet.pl (12,2 mln), na trzecim nasza-klasa.pl (11,6 mln), a pierwszą czwórkę zamyka Grupa Wirtualna Polska z 10,6 mln użytkownikami.
Istotne zmiany zaszły na kolejnych trzech lokatach w zestawieniu. Z szóstego na piąte miejsce awansowała Grupa Allegro.pl, zaś z siódmego na szóste - Grupa Gazeta.pl. Natomiast Interia.pl spadła aż o dwa oczka - z pozycji piątej na siódmą.
W drugiej dziesiątce z ciekawych zmian wymienić można m.in. awanse o trzy miejsca Grupy Money.pl, która zajęła pozycję 13. i serwisu Pf.pl, który uplasował się na miejscu 15. Mocno spadła natomiast Grupa Mozilla.com - z pozycji 12. na 20. W rankingu zadebiutowała Grupa Axel Springer, która zajęła 17. miejsce.
Przedstawiając te wyniki trzeba także dodać, że zmiana metodologii badania od maja br. wpłynęła na powiększenie się zasięgów wszystkich witryn z zestawienia w stosunku do kwietnia br., nawet o kilkanaście procent. Jest to efekt wprowadzenia modyfikacji do głównego algorytmu Estimated Cookies, z którego wyliczany jest wskaźnik Real Users. Zmiana sposobu liczenia polega na wyeliminowaniu z procesu liczenia zasięgów witryn plików cookie, które zostały zarejestrowane jedynie na węzłach aplikacji internetowych (np. komunikatorów) i nie pojawiły się na żadnej z witryn internetowych objętych audytem site-centric.
Liderem utworzonego po raz pierwszy przez Megapanel PBI/Gemius rankingu witryn prezentowanych według samych domen jest również wyszukiwarka Google.pl, ale miała ona w maju br. mniej użytkowników niż cała grupa, bo 14,9 mln, zaś w zestawieniu na miejscu czwartym znalazł się też serwis w domenie Google.com z 10,4 mln odwiedzającymi. Drugą lokatę zajęła Nasza-klasa.pl, której udało się tutaj wyprzedzić portal Onet.pl.
Zestawienie to pokazuje, które portale zyskują znacznie lepszą pozycję w internecie, dzięki prowadzonym przez nie serwisom pod innymi domenami niż macierzysta. Tak jest w przypadku Gazety.pl, która w rankingu domen zajmuje dopiero miejsce 10. oraz serwisu o2.pl, który uplasował się na pozycji 13. i ma o ponad połowę użytkowników mniej niż Grupa o2.pl. Co ciekawe, tuż przed o2.pl na pozycji 12. jest należąca do tego portalu witryna wrzuta.pl, która ma od niego o 80 tys. odwiedzających więcej.
Liderem wśród komunikatorów jest bez zmian Gadu-Gadu, z którego w maju br. korzystało 6,86 mln użytkowników. Dalej plasują się Skype i Tlen.pl.
Liczebność próby: N= 18 292. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
** Grupa Axel Springer, Grupa Fotka.pl, Grupa Medousa.pl i Grupa Pino.pl składają się zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części witryny, które biorą udział w audycie site-centric.
Dołącz do dyskusji: Allegro.pl i Gazeta.pl awansują, a Interia.pl spada