Kuba Wojewódzki: widownia jak rok temu, 14 mln zł z reklam
8. edycja 'Kuba Wojewódzkiego' miała nieco więcej widzów niż emitowana rok temu 6. seria, ale spadł udział show w rynku. W czasie nadawania programu TVN pokonała pozostałe stacje, a jej wpływy wyniosły ponad 14 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność 8. serii talk-show "Kuba Wojewódzki" wyniosła 1,78 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 19,47 proc. w grupie 4+ i 21,74 proc. w 16-49 . Nadawana wiosną ub.r. 6. edycja miała nieco mniej widzów, bo 1,73 mln oglądających, ale za to trochę wyższe udziały, wynoszące odpowiednio 19,70 proc. i 22,19 proc. Z kolei jesienią 2009 r. program oglądało 2,17 mln widzów, a jego udział w 4+ wynosił 22,86 proc.,a w 16-49 – aż 25,10 proc.
W paśmie emisji "Kuby Wojewódzkiego" (nadawany był o 22.30) telewizja TVN tej wiosny była liderem rynku (rok temu zajęła drugie miejsce). Na drugiej pozycji znalazł się Polsat, pokazujący wtedy serial “CSI: Kryminalne Zagadki Miami” i filmy fabularne, z udziałem na poziomie 16,06 proc. Dalej uplasowały się: TVP 2 (“Express reporterów”, filmy; 14,55 proc.) i TVP 1 (gł. filmy, “Bronisław Wildstein przedstawia”, mecze mundialu ;10,66 proc.). TVN była liderem także w grupie 16-49.
Profil widowni programu pokazuje, że śledziły go najchętniej kobiety, widzowie pomiędzy 25. a 55. rokiem życia, mieszkańcy średnich i dużych miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Reklamy emitowane wokół zakończonej właśnie edycji talk-show Wojewódzkiego przyniosły stacji w sumie 14,4 mln zł. Rok temu wpływy były niższe i wyniosły raptem 9,6 mln zł, ale wtedy program miał aż o cztery odcinki mniej, bo TVN skróciła go ze względu na kryzys (dane cennikowe, bez rabatów).
Kolejna seria "Kuby Wojewódzkiego" pojawi się na antenie TVN-u w jesiennej ramówce.
Widownia programu “Kuba Wojewódzki” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
02-03-2010 | 1 685 667 | 18,53% | 22,91% |
09-03-2010 | 2 299 038 | 25,75% | 28,70% |
16-03-2010 | 1 793 442 | 20,32% | 21,81% |
23-03-2010 | 1 641 672 | 20,89% | 22,76% |
30-03-2010 | 1 970 483 | 21,47% | 24,72% |
06-04-2010 | 1 781 974 | 20,32% | 22,53% |
20-04-2010 | 1 297 132 | 14,69% | 16,99% |
27-04-2010 | 1 517 387 | 16,40% | 17,68% |
04-05-2010 | 1 716 016 | 18,80% | 22,44% |
11-05-2010 | 1 683 205 | 17,96% | 20,59% |
18-05-2010 | 1 829 454 | 19,80% | 22,46% |
25-05-2010 | 1 829 488 | 18,57% | 20,20% |
01-06-2010 | 2 189 093 | 23,74% | 26,89% |
08-06-2010 | 1 783 930 | 17,18% | 17,77% |
15-06-2010 | 1 624 246 | 17,95% | 18,98% |
22-06-2010 | 1 855 211 | 19,83% | 21,16% |
Średnia | 1 780 612 | 19,47% | 21,74% |
Oglądalność programu na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
Kuba Wojewódzki | 1 780 612 | 19,47% | 21,74% |
Polsat | 1 473 042 | 16,06% | 18,54% |
TVP 2 | 1 334 408 | 14,55% | 11,07% |
TVP 1 | 977 550 | 10,66% | 10,61% |
Profil widowni show
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 37,86% | 79 |
Kobiety | 62,14% | 120 | |
Wiek | 4-9 | 1,39% | 23 |
10-15 | 2,27% | 32 | |
16 - 19 | 3,31% | 57 | |
20 - 24 | 4,56% | 56 | |
25 - 29 | 11,63% | 131 | |
30 - 34 | 12,44% | 152 | |
35 - 39 | 9,63% | 136 | |
40 - 44 | 7,47% | 116 | |
45 - 49 | 7,62% | 107 | |
50 - 54 | 8,94% | 108 | |
55 - 59 | 11,66% | 154 | |
60+ | 19,08% | 98 | |
Wlk. miasta | Wieś | 25,24% | 65 |
< 50 tys. | 23,82% | 99 | |
50-100 tys. | 10,37% | 121 | |
100-200 tys. | 9,65% | 121 | |
> 200 tys. | 30,92% | 152 | |
Zawód | Top management | 11,56% | 149 |
Pracownicy średniego szczebla | 25,03% | 173 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,50% | 92 | |
Emeryci | 27,67% | 111 | |
Inni | 17,23% | 53 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 37,05% | 81 |
Średnie | 38,90% | 131 | |
Wyższe | 20,39% | 178 | |
Inne | 3,66% | 28 |
Dołącz do dyskusji: Kuba Wojewódzki: widownia jak rok temu, 14 mln zł z reklam