Lidl z dwa razy większym budżetem reklamowym od Biedronki, najbardziej w górę Media Expert
Sieć dyskontów Lidl była najmocniej reklamowaną w tradycyjnych mediach marką w pierwszych siedmiu miesiącach 2016 roku. Wydatki reklamowe Media Expert z kolei rosły w skali roku dziesięciokrotnie szybciej niż budżety wszystkich reklamodawców.
Z raportu przygotowanego przez Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych wyniosły od stycznia do lipca br. 17,26 mld zł. Były wyższe niż rok wcześniej o 6 proc.
I choć największym reklamodawcą w tym okresie była firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami wynoszącymi ponad 1,11 mld zł, to żadna z jej marek nie znalazła się w czołówce najmocniej reklamowanych w tym okresie.
Brandem, na którego wsparcie marketingowe wydano najwięcej przez siedem miesięcy br., jest Lidl. Jego reklamy kosztowały cennikowo 332,1 mln zł, o 15,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma kontynuuje komunikację z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy, a od sierpnia ma nową dyrektor marketingu Aleksandrę Szywilewską.
Drugą marką pod względem wielkości budżetu reklamowego była Biedronka (Jeronimo Martins Polska) z wydatkami wynoszącymi 172 mln zł - o 37,1 proc. większymi niż przez siedem miesięcy ub.r. Z początkiem września w sklepach Biedronka ruszyła promocja pod hasłem „Gang Świeżaków”, natomiast w czerwcu prowadziła kampanię pod hasłem „Wiemy, co dobre - wspieramy naszych!”.
Z kolei trzeci w zestawieniu Media Expert wydał na wsparcie reklamowe 171,6 mln zł. Było to ponad 63 proc. więcej niż rok wcześniej, co oznacza że nakłady na promocję tej marki rosły dziesięciokrotnie szybciej niż średnia rynkowa.
Kolejne miejsca w rankingu najsilniej reklamowanych marek zajęły marki T-Mobile i Kinder (Ferrero Polska). Reklamy pierwszej warte były 144,8 mln zł (wzrost o 27,2 proc.), a drugiej – 140,7 mln zł (wzrost o 46,3 proc.). Bohaterką jednej z ostatnich kampanii T-Mobile jest Patricia Kazadi, która zachęca do pracy w tej firmie.
Top 5 marek pod względem wydatków reklamowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII 2015 | I-VII 2016 | zmiana proc. |
LIDL | 287 729 291 zł | 332 145 666 zł | 15,4 |
BIEDRONKA | 125 496 415 zł | 171 954 777 zł | 37,1 |
MEDIA EXPERT | 105 027 600 zł | 171 636 157 zł | 63,4 |
T-MOBILE | 113 844 192 zł | 144 846 459 zł | 27,2 |
KINDER | 96 138 351 zł | 140 664 418 zł | 46,3 |
Razem | 16 282 600 544 zł | 17 260 966 728 zł | 6 |
Dołącz do dyskusji: Lidl z dwa razy większym budżetem reklamowym od Biedronki, najbardziej w górę Media Expert