Macquarie Goodman wprowadza nową markę
2 lipca 2007 roku Macquarie Goodman, australijska zintegrowanagrupa zarządzająca nieruchomościami, wprowadziła na całym świecienową markę Goodman International Limited (Goodman).
Marka Goodman została wprowadzona w Australii, Nowej Zelandii,Azji, Wielkiej Brytanii i na kluczowych rynkach Europy, w tym wPolsce. Osiem miesięcy trwały badania, konsultacje i planowania.Same przygotowania logistyczne rozpoczęto natomiast na tydzieńprzed oficjalną datą rebrandingu.
Strategia wprowadzenia marki zakładała stworzenie nowejidentyfikacji wizualnej, oraz połączenie pięciu organizacji podjedną nazwą, wizją, kulturą i unikalną ofertą, wyróżniającymi firmęGoodman na rynku.
2 lipca zmiana wizerunku objęła 588 zarządzanych nieruchomości i33 biura firmy. Wystartowała również nowa strona internetowaGoodman.
"Jako jeden z globalnych liderów musieliśmy zachować silnąrozpoznawalność marki, którą budowaliśmy przez wiele lat obecnościna rynku. Nowa marka odzwierciedla sukces naszych ostatnichglobalnych przejęć i jest częścią strategii zakładającej przyszłyrozwój i innowację. Prostota nowej nazwy i logo, z jego śmiałymzielonym kolorem, odzwierciedla filozofię firmy Goodman - świeżość,nowoczesne myślenie połączone z zaangażowaniem w dodawanie wartoścido naszych relacji i transakcji, to wszystko co wyróżnia nas na tlekonkurencji."- mówi Alison Brin, Group General Managera firmyGoodman,
Przy tworzeniu nowej identyfikacji wizualnej firma Goodmankonsultowała się z blisko 200 udziałowcami na całym świecie, w tymz pracownikami, klientami, agentami inwestycyjnymi, doradcami,partnerami Joint Venture i członkami Zarządu.
"Chcieliśmy być pewni że opinie naszych kluczowych udziałowcówbędą brane pod uwagę przy podejmowaniu każdej decyzji dotyczącejrebrandingu. Ich wkład był nieoceniony, w szczególności w budowanienowej nazwy firmy. Jesteśmy pewni, że nasza nowa identyfikacjawizualna pomoże nam pomyślnie zintegrować wszystkie nasze działaniabiznesowe." - dodaje Alison Brink.
Greg Goodman, Group CEO, stwierdził, że udana globalna ekspansjafirmy stała się podstawą utworzenia nowej identyfikacjiwizualnej:
"Nasza identyfikacja wizualna została stworzona byodzwierciedlić zintegrowany charakter wszystkich naszych działańbiznesowych. Jednak sposób w jaki prowadzimy biznes nie zmieni się.Nasi pracownicy i koncentracja na potrzebach klientów nadal będąstanowić trzon naszej firmy i będą czynnikiem determinującym dalszyudany rozwój na nowych rynkach."
Nad globalnym projektem zmiany marki pracowały agencjeaustralijskie. Za opracowanie strategii zmiany marki odpowiadałaagencja Brand Architecture International. Wraz z agencją Yellow(wcześniej Design Works) była ona również odpowiedzialna za częśćwykonawczą.
Dołącz do dyskusji: Macquarie Goodman wprowadza nową markę