SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magazyny więcej z reklam. Tylko „Wprost” i „Tele Tydzień” w dół

W I kwartale br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 7 proc. więcej niż rok wcześniej. W czołówce mniejsze niż przed rokiem wpływy zanotowały tylko „Wprost” i „Tele Tydzień”.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że od stycznia do marca br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były wyższe niż przed rokiem o 7,1 proc. - licząc z autopromocją, a o 6,3 proc. bez uwzględnienia autopromocji. Natomiast wydatki na autopromocję minimalnie spadły.

>>> Gazety mniej z reklam: „GW” w dół o 10 proc, a „Fakt” o 20 proc.

W czołówce zestawienia przeważają wzrosty wpływów reklamowych wyższe niż średnia dla całego segmentu. I tak liderujący „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił więcej niż rok wcześniej o 21,3 proc., „Viva!” (Edipresse Polska) - o 25 proc., a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 23,9 proc. Jeszcze bardziej wzrosły wpływy reklamowe „Party” i „Przyjaciółki” (oba tytuły wydaje Edipresse Polska) - odpowiednio o 27,3 i 32,3 proc.

>>> „Uważam Rze” przez rok 24,5 mln zł z reklam

Nieznacznie więcej niż przed rokiem z reklam zarobiły „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - o 6,4 proc., i „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - o 4,2 proc. Za to minimalny spadek przychodów reklamowych (0,7 proc.) zanotował „Wprost” (AWR Wprost), a spory (10,5 proc.) - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer).

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  I-III.2012 I-III.2011
Newsweek Polska 24 039 405 zł 19 814 014 zł
Viva! 23 867 279 zł 19 100 560 zł
Tele Tydzień 22 502 148 zł 25 140 507 zł
Wprost 21 698 077 zł 21 857 907 zł
Twój Styl 20 232 203 zł 19 015 832 zł
Polityka 19 328 400 zł 15 600 400 zł
Przyjaciółka 14 478 477 zł 10 944 678 zł
Party 12 693 533 zł 9 972 337 zł
Flesz 12 345 792 zł -
Forbes 11 168 890 zł 10 721 750 zł
monitorowane tytuły razem 578 448 338 zł 540 016 133 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 643 346 527 zł 605 377 011 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 64 898 189 zł 65 360 878 zł

Dołącz do dyskusji: Magazyny więcej z reklam. Tylko „Wprost” i „Tele Tydzień” w dół

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pskit
Bzdury, po co sa takie dane, przecież naprawdę to przychody z reklam w prasie zmniejszyły sie o ponad 20 %
0 0
odpowiedź
User
lolek
za rok w czolowce bedzie Uwazam Rze;] chyba ze wlasciciel znajacy sie na biznesie tak go odnowi jak Przekroj czy Rzepe:P
0 0
odpowiedź
User
Pytek
Czy to już początek spadków Wprost po odejściu Lisa?
0 0
odpowiedź